torsdag 21 april 2011

What I deserved

Trots att denhär dagen inte ännu är slut, måste jag redan få uttrycka mig om hur lycklig jag har varit idag; denhär dagen har bara varit så toppen!
Efter att ha fixat frukost och läst HBL och några bloggar på nätet bestämde jag mig för att sticka ut på en länk, vilken tyvärr blev en flopp: drabbades av grymt sting i högra sidan när jag var ungefär halvvägs (i Hagnäs) och var tvungen att sakta in och hem. Jag misstänker att min kropp behöver vila idag, eftersom jag igår kutade på allt vad jag orkade och orkade därför inte stressa över att min länk inte blev som jag tänkt mig.

 Inspirerad av en av mina favorit-bloggare gick jag ti Deli för att köpa ingredienser för pestohöna. Jag tycker andra matbutiker kunde ta modell av Deli och sälja broilerfiléer i lösvikt; tvåmanna-/singelhushåll har alltid samma problem med att försöka hitta små förpackningar, t.ex. ALLA broilerförpackningar har åtminstone 3 filéer och vi behöver ju bara 2. Hmpf.

Bilden är lånad

Pestohönan lagade jag såhär: ugnen på 200 grader. Skär varsin "ficka" i filén och fyll med hackad vitlök och grön pesto (köpte Stockmanns egna gröna, men skall absolut laga egen nästa gång). Häll på lite matlagningsgrädde och smaksätt med svartpeppar, salt och lite citronsaft. Så in i ugnen för 20 minuter.
Grymt gott! Testa!



Nu skall jag packa min väska och så småningom börja gå mot Skatudden. Synd att solen gått i moln - på dagen lyste den så varmt och skönt.

Blazer och favoritbyxorna Zara, halsduk Mulberry, skjortan under Marimekko, väska secondhand, solbrills JC

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3