tisdag 12 april 2011

En kväll bara för mig, normalt?

Idag har jag för första gången på jätte-länge spenderat some quality-time med mig själv, bara mig själv. Fastän jag älskar min sambo har jag på siståne blivit irriterad över att han alltid varit hemma då jag kommit hem från sjukhuset och helst av allt skulle vara en stund för mig själv för att slå på "hemma"-moden. Jag tror (läs: hoppas) att min reaktion, syftar på irritationen, är normal eftersom alla nångång behöver vara ensamma. Har nån annan synpunkter på/åsikter till/erfarenheter av dethär?

Påväg på jobb i min favorit-kragskjorta (Zara)


Men tro inte att jag bara slappat, trots att sambon åkte iväg till Skatudden till en kompis och lämnade hela lägenheten i mitt bruk: först promenerade jag till Tölöviken och därifrån runt Hagnäs och tillbaks till Tölöviken och njöt av solskenet och värmen. Därifrån fortsatte jag till Elielsplatsen för att förhandsrösta med typ 100 andra "matti myöhäisiä" och sedan slutligen hem. Här fortsatte jag med housewife-moden och tvättade en maskin byk (kan int fatta hur vi producerar så mycket smutsbyk..) och sedan var det äntligen dags för avkopplandet i sällskap av Elsas mode.
Quality-time med Elsas mode. Topp: Marwin, klocka Michael Kors


Eftersom dagens lunch inte var någon höjdare var jag rejält hungrig efter min raska promenad, så jag åt, mot mina vanor, ensam laxsoppan som jag fixade igår.

Nu, med magen proppmätt, skall jag titta på Halv åtta hos mig.
Ha en skön kväll!

4 kommentarer:

  1. Voi Jossu! Ibland blir man bara irriterad på sin gubbe fast man nog älskar honom :) Ibland behöver man vara för sig själv - helt bara med sig själv - o int e de någo underligt me de.

    SvaraRadera
  2. Jåå jag vet hur irriterad man kan bli, men får samtidigt grym morkkis för det; vadå int är de ju hans fel att han int vet när mitt humör vill att han är hemma o. när han inte är det.. Besvärligt! Men jag märkte igår att det hjälpte att jag fick stå i köket å hacka sopprötter å på de vise koncentrera mig på någå HELT annat å liksom glömma att han all var där :)

    SvaraRadera
  3. Int e de sidu lätt att leva med en kvinna - å vice versa - men de får vi nu stå ut med. En morgon blev ja så irriterad när gubben steg upp tidigt o ja int fick äta morgongröt ifred med Felix. Normalt sover han länge men nu satt han där vid borde o stirra när vi åt o hade grym puheripuli... o då fick han nog veta att de störde mig. Men sånt e de - vi irriterar varann turvist men för de mesta går det bra :)

    SvaraRadera
  4. Hahaa, låter precis som då när ja ännu bodde hos mamma å pappa å vi börja munhuggas med mamma om hur jag rörde om med skeden i tekoppen :D
    Det är jännä hur man kan reagera sådär häftigt när någonting ändras i ens rutiner, vilka man ibland t.o.m. är ovetande om! :)

    SvaraRadera

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3