måndag 11 april 2011

Lågtrycksmåndag

Ett lågtryck skulle, enligt meteorologiska institutet, närma sig från väst och medföra ösregn över hela södra Finland idag. Nåh. Så hände det inte, men däremot drabbades jag av ett personligt lågtryck: hela dagen har jag varit som i dvala och inte känt mig riktigt kry. Var på vippen att skippa mitt favorit-pass, piloxingen, men gick dit ändå eftersom bästaste tjejkompisen skulle dit och henne ville jag gärna träffa.
Haha är allt jag kan säga om dagens träning: jag påminde om Bambi på isen och hade tankarna helt annanstans än på tekniken.
På vägen hem bestämde jag mig för att koka soppa till kvällen, eftersom magen kurrat oroligt redan på gymmet. Hur svårt kan de va att hitta en så enkel ingrediens som kålrot förresten? Eftersom jag vägrar koka soppa utan kålrot fick jag ta en redig omväg, men äntligen hemma njöt jag av att få hacka alla rotsaker i passliga bitar - that´s what I call therapy! Laxsoppa stod på menyn.

Nu sitter jag och tittar på Paksuna på tv:n och skall smaka på sambons nybakta kladdkaka. Kanske det får mitt humör att få en upswing.  

Dagens diagnos: måndags-lågtryck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3