fredag 2 september 2011

Veckoslut mitt i veckan?

Det känns helt overkligt, men min kropp och mitt huvud är fast inställt på att det precis varit helg och att en ny vecka börjat idag, men nixpix! Det är sällan fredagen inleder en ny vecka, men nu känns det så. Vitsi så skönt att veckoslutet faktiskt ännu ligger framför!

Orsaken till att jag är så yr med dagarna är att jag på onsdag tog bussen (som Borgå trafik tydligen skippade, tack för det. Stod i regnet och väntade och väntade - räddningen blev ett annat bolags buss ca 20 min senare) in till stan för att gå på infotillfälle för oss hälsovårdare och barnmorskor. Nåja, direkt nöjd blev jag ju inte när jag fick höra att projektet, vars slutdestination är en resa till Etiopien, inte gäller dem som tänkt examineras före hösten 2012. Äh, tänkte jag. Vad har det för betydelse om jag blir utexaminerad på våren eller hösten?
However åkte jag efter infon till stan, drack en kopp kaffe och avnjöt den för mig själv - och det kändes som om jag alltid gjort det. Fick en grym flashback från våren då sambon redan flyttat till landet och jag bodde ensam i stan; då kokade jag varje eftermiddag en kopp kaffe och drack den för mig själv vid köksbordet.
Uppiggad av kaffe traskade jag iväg till gymmet för att inleda jumppa-säsongen med BodyCombat. 55 minuter senare rann svetten av mig som om jag varit i bastun men nöjd var jag - gud så skönt att boxas, också om det nu handlar om att boxas i luften och inte mot någon. Apropå det fick började jag smygdrömma om att pröva boxning på riktigt - ni vet med handskar och blåmärken?
Hemma fixade jag riktig comfort-food: morot-blomkålsmos och mujkor - GOTT!


Efter ett samtal med sambon som befann sig på Skatan hos en kompis bestämde jag mig för att också åka på KickOff-party till Kaivohuone. En smaragdgrön silkestopp från Zara, mörkablå farkkun från Diesel och svarta fejkläder stövlar från Andiamo fick bli min kvällens outfit och så gick jag via Lidl kl. 20:55 efter två äppelcider - TVÅ äppelcider - hur vuxet är inte det?
Kvällen blev lyckad: nytt ställe, nya människor, grymt bra musik (bl.a. min nya favorit partylåt) och billiga priser. Det blev en verklig motionsdag för mig då jag först varit på BodyCombat och gick sedan från Skatan till Kaivon och därifrån hem till Kampen.

Tröttare än någonsin steg jag upp på torsdag och gick som en zombie till bussen för att åka till skolan och träffa skolkompisarna. Eftersom jag dumt nog inte ätit något under hela kvällen (förutom min middag - som tur ens den!) mådde jag definitivt inget vidare så jag kollade med sambon och gick efter skolan till butiken för att hämta ingredienser. Oftast vill folk ju ha pizza, hamburgare och annat skräp efter en kort natt och det trodde jag också. Efter att ha suttit en stund i metron ändrade jag mig och ville ha något fräscht i stället. Hurdan mat brukar ni ha "himo" på efter krogen? Vi fixade sedan tillsammans världens mest lyckade broilerpastasallad: honungsmarinerad broiler + mörka makaroner + kryddor (salt, peppar, curry) + lök + ärt-majs-paprika + gurka + matgrädde. Rekommenderar denna varmt nästa gång som ni haft en kort natt ;) I övrigt gick hela gårdagen som i koma: kaffe, ligga på soffan och äta Suffeli med sambon - I like!

Till följande är det detta



som gäller: projekt om 0-1 åriga barnets motoriska utveckling OCH kaffe. Erkänner dock att det endast är det senare som lockar mig, samt att hoppa i lenkkarna och gå ut. Visst studerar man effektivare om man först fått litet frisk luft (och mat och mer kaffe..)?

2 kommentarer:

  1. Jag äter alltid två smörgåsar när jag kommer hem efter en lång fest, för att garantera att krapulan inte blir överväldigande. Följande dag vill jag alltid ha pizza eller husmanskost :)

    SvaraRadera
  2. Lotta: haha, ja kör oftast knäckebröd med smör innan jag går o. lägger mig. Men aldrig att jag sku ha himo på pizza eller hamburgare dagen efter - antar att jag är onormal :D Råkar jag hamna in på Mäkken dricker jag antingen en stor limu eller äter Sundae ;)

    SvaraRadera

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3