måndag 5 november 2012

Father´s day, Christmas, Birthdays.. Gifts and money, needed!

Är det bara jag som inbillar mig eller ökar antalet dagar då man firar någonting år efter år? Åtminstone känns det så då man bläddrar igenom kalendern och ser mängden namn och årtal, samt understreckningar i alla regnbågens färger som är inplitade på bladen.

Jag gillar att ge presenter - speciellt då jag lyckas hitta på någonting som jag vet att personen verkligen vill ha och kommer att uppskatta. Tyvärr är de flesta presneterna oftast ganska dyra och då gäller det att hitta en antingen en billigare variant eller att lida av ett större hål i den egna budgeten och t.ex. låta bli att unna sig själv någonting för att kunna bekosta det dyrare åt någon annan. Låter fint, inte sant? Tyvärr måste jag erkänna att jag är en självisk person och att jag gillar att unna mig själv saker, speciellt de dagar då livet känns motvilligt och trögt: förra veckan köpte jag ett knippe vita rosor åt mig och oj så de förgyllde min vardag! Får se ifall jag kommer att göra det igen: tänk så mycket glädje det lilla knippet på 5,50€ gav mig för hela veckan!

Imorse då jag promenerade till jobbet fick jag syn på en reklam som gjorde mig synnerligen glad: snart är det farsdag, dop och jul och det innebär att en hel del presenter skall skaffas. Sokos nätbutik och varuhus erbjuder -15% på alla produkter (förutom tobak, alkohol) under tiden 7-11.11, samt frakt till närmaste postkontor gratis. Tänk ett sådant ypperligt tillfälle att kunna skaffa julklappar och övriga presenter aningen billigare, utan att behöva avstå från att unna sig själv någonting eller tvingas äta havregrynsgröt under kommande månad ;)

Pentik skål åt mamma
Pentikin kulho äidille

Anti-bad hair days åt syrran/Huonon hiuspäivän selättäjä siskolle



En uppfräschning åt pappa/Raikastus iskälle
Suck. Nåja. Angry birds åt lillasyskonen/Huh. Nojoo. Äksyjä tipuja pikkusisarille

Kuvittelenko vain, vai lisääntyvätkö vietettävät päivät, juhlat ja tilaisuudet, jotka vaativat lahjoja vuosi vuodelta? Ainakin siltä tuntuu kun avaa kalenterin ja vähintään joka toisella sivulla näyttää olevan sateenkaaren eri värein alleviivattuja nimiä ja numeroita muistutuksena syntymäpäivistä.
Minä kuulun siihen kaartiin, joka tykkää antaa lahjoja - varsinkin silloin kun keksin lahjan, jonka tiedän miellyttävän saajaansa! Harmittavan usein vain sellaiset lahjat ovat niitä kalliimpia, jolloin joutuu painottelemaan vaakakupissa josko ostaa kalliin lahjan ja pihistää sitten hieman omasta elämästään ja nautinnostaan. Kuulunhan myös heihin, jotka tykkäävät hemmotella itseäni: muistatteko miten hehkutin viime viikolla ostamaani valkoista ruusupunttia? Miten iloiseksi 5,50€ kustantava asia voikaan ihmisen tehdä!
Tänään aamulla kävellessäni töhin huomasin mainoksen, joka sai minut todella hyvälle tuulelle ja idearumpu lähti pärisemään pääni sisässä kuin pieni eläin: Sokoksen verkkookauppa sekä tavaratalot tarjoavat tällä aikavälillä 7.-11.11 kivan 15% alennuksen kaikista tuotteista (paitsi alkoholista ja tupakkatuotteista tottakai), skeä verkkokaupasta ilmaisen toimituksen lähimpään postiin. Tämähän on oiva tilaisuus hankkia haluamansa joululahjat (muille siis ;)) - eikä tarvitse pihistää niistä omista hemmotteluistaan eikä elää kaurapuurolla loppukuuta ;) 

Tilaa astiat, sisustustuotteet ja kodinkoneet kätevästi netistä Sokoksen verkkokaupasta. Paljon laadukkaita merkkejä, kuten Hackman ja Iittala.

pics from sokos.fi
*innehållet en reklamlänk/sisältää mainoslinkin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3