onsdag 14 november 2012

Outfit for 14.11 and some AWESOME news!

Wihii, jag har fått SÅ otroligt goda nyheter idag att jag knappt kan tro att det är sant! Jag lovar absolut att berätta vad det ör frågan om direkt när jag får allting bekräftat. Whooo!

Arbetsdagen förlöpte lugnt genom att dejourera i sällskap av vår kanadensiska studerande Chanelle, som jag i flera etapper tackat för att få ha som sällskap (även om hon egentligen har en annan hälsovårdare som handledare): min engelska har förbättras betydligt, eftersom vi pratat i timtals (ja, förutom då vi haft patienter på mottagningen, men även då har jag ofta frågat vad hon skulle ha gjort eller förklarat vad vi diskuterat på finska/svenska med patienten). Så har jag lärt mig otroligt mycket om Kanada och fått X antal skratt över de komiska observationer som hon gjort om oss finnar (t.ex. kvinnor som klär sig från topp till tå i en och samma färg, men i olika nyanser. Alla som studerat vård på Arcada känner väl till dethär ;)) och så har jag inte behövt känna mig så ensam längre, vilket har gjort att jobbet känts betydligt roligare.

Efter jobbet promenerade jag in till centrum och kan nästan garantera att jag svävade minst ½ m ovanför markytan och spatserade till Stadium i Forum  för att skaffa någonting som kommer att hålla mig varm i vinter. Jag tror jag skall kalla uppköpet för "julklapp åt mig själv, från mig själv", vilket nog är en relativt dålig ursäkt, men som kändes som en godkänbar orsak då jag stod där vid kassan med ett euforiskt moln ovanför huvudet.

Ps. Nog visste ni väl att stamkunderna får -20% på ALLA produkter på Stadium? Kipikipi!

sweater Forever 21, jeans Dr.Denim
Jiiiiiihaaaa! En voi uskoa sitä todeksi: sain NIIIIIIIIIIIIIIN hyviä uutisia tänään, että ne kuullessani sain suorastaan haukkoa henkeä hetken! Lupaan heti kertoa teillekin tarkemmin mistä on kyse, kunhan kaikki varmistuu. Whii! Vaikkei tässä vaiheessa varmasti olisi fiksumpaa pitää matalaa profiilia eikä nuolaista ennenkuin tipahtaa, en voi malttaa mieltäni: olen niin onnellinen!
Työpäiväni sujui rauhallisesti aamupäivällä päivystäen. Seuranani oli kanadalainen opiskelijamme Chanelle, josta olen iloinnut monet kerrat: englanninkieleni on parantunut huomattavasti keskustelujemme takia, olen oppinut paljon uutta Kanadasta (josta en kyllä tiennyt itseasiassa mitään..) ja saanut monet hyvät naurut C:n kertoessa tekemistään havannoista suomalaisista (m.m. että naiset usein pukevat ylleen erisävyisiä, mutta samanvärisiä vaatteita. Arcadassa opiskelleet taitavat heti ajatella tiettyä opettajaa ;))
Iltapäivällä kävelin keskustaan ja voin vain kuvitella, miten leijailin vähintään ½m maan pinnan yläpuolella ja hymyilin vastaankulkijoille pellen näköisenä. Suuntasin askeleeni Stadiumiin ja ostin itselleni pelastuksen talvea varten. Kassalla vakuuttelin itselleni, että ostokseni voisi naamioida "joululahjaksi itselleni, itseltäni"-nimikkeellä ja vingutin korttia - pää täysin euforisessa pilvissä.
 PS. Tiesithän, että Stadiumin kanta-asiakkaat saavat -20% kaikista tuotteista? Kipikipi!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3