torsdag 29 november 2012

Total chaos 28-29.11

Usch, oordning är något jag inte gillar. Däremot är jag nöjd över mängden grejer som jag fick nedpackat i bananlådor igår kväll, men orolig över hur jag skall hinna packa resten av grejerna. Näeh, jag vet att jag hinner - no stress.
Jag kände mig kraxig redan igår, varför jag valde att skippa motionerandet och packade i stället (vilket nog kunde jämföras med någon form av tränande - puh så tunga lådorna blir!) mina grejer.

Imorse kändes det som om någon tryckt ned en kaktus i min hals och öppnat en kran i min näsa, samt vridit ned termostaten i kroppen. Har en aning stegring, men skall försöka fixa denna näst sista arbetsdag nu så jag kan återvända till packandet.

*to be continued 29.11:
Hmpf, jag hann tydligen aldrig publicera detta inlägg som jag påbörjade imorse, eftersom dagen plötsligt fick en så tight tidtabell att jag just och precis hann få allt jobb undanskött innan det var dags att rusa hem och fortsätta packa. Paniken steg inom mig då jag insåg att bananlådorna inte skulle räcka till och att jag skulel få fler lådor från närbutiken först sent på kvällen. Som tur räddade en söt försäljare på Lidl mig från en bombsäker katastrof, genom att hitta 6 st lådor i deras förråd. Puh! Så hela kvällen stod jag igår och packade, ordnade och packade, men hann fortfarande inte heller få nedtryckt alla grejer.. Imorse kände jag mig allt annat än utvilad, eftersom pulsen bankade på som en liten trumma och andningsfrekvensen var hög: stress stress stress. Ikväll kommer flyttbilen och hämtar mina grejer (vilka altså nu BORDE vara nedpackade redan..) och så borde jag hinna städa bostaden för sista gången. Till råga på allt dejourerar jag idag på eftermiddagen, vilket innebär att jag är siste mannen i huset och får gå först då alla patienter är ur huset. Detta stressar mig ytterligare, eftersom jag vet att jag fortfarande har lots to do där hemma. Kanske bäst att inte stressa för detta i onödan - jag får bara hoppas att situationen inte är lika som igår, då de sista patienterna kom in ännu 5 minuter före stängningsdags..
outfit for 28.11
jeans Dr.Denim, shirt GT

Yäk. Kämpässäni on tällä hetkellä täydellinen sekasorto, eikä siivousintoilijan mielenrauhani lepää laisinkaan. Toisaalta voin taputtaa itseäni olalle, koska onnistuin eilen, 27.11, pakkaamaan ison osan tavaroistani banskulaatikoihin. Urheilut jätin tältä päivältä väliin, koska tunsin itseni hieman vajaaksi ja kurkussa oli pientä karheutta, ikään kuin siellä olisi kasvanut piikkipensas (tai kaktus..).
*to be continued 29.11:
Oho, en nähtävästi ehtinytkään koskaan julkistaa eilen aloittamaani postausta. Enpä ihmettele: eilinen iltapäivä oli kyllä aikamoinen hullun mylly ja tekemistä riitti (vähän liikaakin..). Töiden jälkeen jatkoin pakkailua ja huomasin kauhukseni, etteivät banskulaatikot tulisi riittämään MITENKÄÄN eivätkä lähikaupat voineet tarjota laatikoita, kun vasta myöhään illalla. Onneksi suloinen myyjä Lidl:stä löysi takahuoneesta peräti 6 laatikkoa, jotka kannoin virne korvissa kotiin ja jatkoni kamojeni tunkemista laatikoihin. Valitettavasti projekti ei edelleenkään ole valmis, vaan tavaroita lojuu vielä pitkin poikin ja muuttoauton on määrä saapua noutamaan tavarani tänään illalla. Lisäksi minun pitäisi ehtiä tehdä loppusiivous, sekä löytää jostain vielä pari laatikkoa jotta saisin viimeisetkin romut (huomatkaa jo miten omat rakkaat tavarani alkavat ärsyttää) säilöön. Aamulla heräsin kaikkea muuta kuin virkeänä, koska minulla on tänään päivystysvuoro iltapäivällä, mikä tarkoittaa sitä, että olen viimeisimpiä henkilöitä, jotka poistuvat talosta. Kotona riittäisi vielä tekemistä kuin pienelle kylälle, joten toivon todella, ettei tilanne ole samanlainen kuin eilen, jolloin viimeiset potilaat lompsivat rauhallisesti paikalle vielä 5 min ennen sulkemisaikaa. Hemmetti. Pitää vain toivoa, ettei tämä toistu tänään.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3