lördag 17 november 2012

Maybe it´s time to learn how to do it properly, at least at the age of 23

Min vardags-makeup består av foundation (antingen MAC:s brunkräm eller Bare Minerals-mineral foundation), Maybellines Illegal Length-maskara, Maybellines eyeliner och Lumenes gel för ögonbrynen. Snabbt fixat och kräver litet utrymme.

Förra veckan (visst?) då Sokos erbjöd stamkunderna 15% rabatt på alla produkter passade jag på att skaffa påfyllning till mitt lager av make-up:

eyeshadow, eye liner & rouge Maybelline 




Jag har många gånger klagat på att jag inte KAN lägga en snygg ögon-make-up, men efter att ha fått noga anvisningar och råd av ett biträde vid Maybellines stand på Sokos bestämde jag mig för att våga prova. Efter att ha testat ett par gånger här i hemmets skuggor och med hjälp av tips ur Style skriven av Lauren Conrad har jag konstaterat att det visst inte alls är så svårt, men att det kräver övning att sminka sig!
Nu består min vardags-make up förutom de ovan nämnda även av solpuder och rouge, samt en gelaktig eyeliner (i stället för tusch) och också om det räcker aning längre tid att sminka sig nu, måste jag erkänna att jag är riktigt stolt över mig själv och vad jag lärt mig! 


Arki-meikkini koostuu meikkivoiteesta (joko MAC:n meikkivoide tai Bare Minerals:n mineraali-meikkijauhe), Maybellinen Illegal length-maskarasta, rajaustussista sekä Lumenen kulmakarvageelistä. Helppoa, nopeata eikä vaadi paljon tilaa!
Viime viikolla (olikohan?) kun Sokokselta sai S-etukortilla 15% alennusta kaikista tuotteista, päätin rohkaista mieleni ja marssia meikkiosastolle kartoittamaan tilannetta. Monet, monet kerrat olen surrut osaamattomuuttani meikkaamisessa: en yksinkertaisesti vain OSAA - ainakaan tehdä kunnollista silmämeikkiä! Maybellinen myyjän neuvojen ja kädestä-pitäen-vinkkien jälkeen päätin että "rohkea rokan syö" ja ostin pientä täytettä meikkilaukkuuni. 
Harjoiteltuani pari iltaa kotona Lauren Conrad:n kirjoittaman Style-kirjan vinkkien avustuksella voin jo todeta, että edistystä on havaittavissa.
Vaikka arkimeikkini nykyään vaatii hieman enemmän aikaa (koostuen yllä mainittujen lisäksi aurinkopuuterista, poskipunasta sekä geelimäisestä rajaus-sivellin-hässäkästä), on minun pakko todeta olevani sangen tyytyväinen: olen oppinut aika paljon jo lyhyen ajan sisään!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3