torsdag 5 juli 2012

Finally it´s here

Oj, så lyxigt jag fick det för mig igår: fick bilskjuts med en läkare härifrån jobbet till centrum (och behövde alltså inte vänta på bussen i över 1h..), traskade hastigt hem, nappade litet mellanmål i mig, drog bikinin på mig, tog T i handen och gick iväg till Sandudd.

Solen kändes behagligt varm och skön, trots att klockan närmade sig 18 och vi bara låg där och njöt av kall cider i sanden. På hemvägen gick vi sedan, efter litet käbbel om vad vi egentligen skulle köpa, till matbutiken och fixade varsin sallad till kvällsmat - min med tonfisk och T:s med bacon.

Hur härligt är inte livet ibland?






Voi juku mitä luksusta minulla olikaan eilen tiedossa: pääsin yhden tutun lääkärin kyydissä keskustaan (enkä siis joutunut odottamaan bussia yli tunnin..), kävelin ripeästi kotiin, nappasin välipalaa, vedin biksut päälle, otin T:tä kädestä ja lähdimme kohti Hietsua.
Vaikka kello läheni jo 18 oli aurinko edelleen lämmin ja makoilimme parisen tuntia rannalla nauttien lämmöstä, hiekasta ja kylmästä siideristä.
Kotiinmenomatkalla kävimme vielä kaupan kautta hakemassa (pienten erimielisyyksien jälkeen..) tarvikkeet iltapalaa varten: minulle tonnikalaa ja T:lle pekonia salaatin lisäksi.
Elämä on vaan välillä ihanaa, eikö? 

2 kommentarer:

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3