torsdag 19 juli 2012

Sunny weather outside, warm heart inside

Jag kan bara inte fatta att jag ÄNTLIGEN är påväg. På morgonen fick jag skjuts med mamma till jobbet och kände mig riktigt pigg, trots att jag vaknat en gång under natten p.g.a. en mardröm.

Arbetsdagen förlöpte i speedy-takt: telefon, konsultation, kaffe, telefon, lunch och några samtal senare var det redan dags att hoppa i pappas terrängbil och åka till tågstationen.

Vädret där ute är strålande, så jag är riktigt nöjd med den ca 15 min långa väntan som jag har framför mig i Tammerfors, innan jag får hoppa på tåget till Björneborg och T.

Aa, vaikeata uskoa että olen jo matkalla!
Aamulla heräsin pirteänä, painajaisesta huolimatta, ja pääsin äitin kyydillä töihin. Työpäivä sujui nopsaan: puhelin, lääkärin konsultointia, puhelin, kahvia, puhelin, lounas ja pari puhelua. Sitten olikin jo aika hypätä isin maasturin kyytiin ja suunnata juna-asemalle.
Sää on mitä mainioin, joten n 15 min odotteluaika (joka minulla vielä on edessä) Tampereella ei haittaa. Sieltä matka jatkuukin sitten kohti Poria ja T:tä :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3