onsdag 11 juli 2012

Purr purr kitty cat

Snacka om att ha tur! Igår hade jag en förkortad arbetsdag och passade på att utnyttja min lediga tid genom att göra en dryg 23km cykeltur (i en sju-tusans motvind..) innan jag styrde nosen hemåt.

På kvällen lånade jag mammas bil, hämtade bästaste tjejen T och åkte till Östra centrum - kanske bättre känt som Itis (klik!).

Mina rea-fynd har tillsvidare inte varit något att hänga i julgranen, men min goda karma tycks ha återvänt: färgranna toppar, killer-heels och det som jag verkligen åkt efter: effekt-nagellack!

Jag köpte två (svart och vitt) Isadora Nail Effect-nagellack på Kicks (klik!) och kunde inte motså att lacka naglarna ännu innan jag gick och lade mig (trots att klockan definitivt visade sovdags..).

Under lade jag två lager ljust lack från Mavala, sedan två lager av den svarta Isadoran och avslutade med ett genomskinligt topplack från Dermosil.


Et voilá!
Själv var jag riktigt nöjd med slutresultatet. Jag konstaterade att det lönar sig att ha rejält med lack på penseln då man lägger effektlacket - annars blir slutresultatet lätt blekt och urskiljs inte ordentligt.

En ny favorit tycks vara funnen ;) Vad tycker ni - hot or not?

Jihuu, hyvä karma taitaa taas olla puolellani! Eilen lähdin lyhennetyn työpäiväni jälkeen heittämään pyörälenkkiä (erittäin puuskaiseen, trombimaiseen vastatuuleen..), joka loppujen lopuksi olikin reilut 23 km pitkä ennenkuin suuntasin kotiin.
Illalla lainasin äitin autoa, hain parhaan tyttökaverini T:n ja suuntasimme Itikseen. Ale-ostokseni ovat tähän asti olleet, noh, surkeat, mutta eilen onni oli puolellani: värikkäitä perustoppeja, tappajakorot ja se, mitä oikeasti lähdinkin hakemaan: Isadoran Nail Effect-kynsilakkoja (musta ja valkoinen).
Kotona en malttanut olla kokeilematta lakkoja, vaikka kello näyttikin jo nukkumaan meno-aikaa. Pohjalle lakkasin siis kaksi kerrosta vaaleata Mavalan lakkaa, sitten päälle kaksi kerrosta mustaa Isadoraa ja viimeiseksi kerroksen Dermosilin läpinäkyvää päällyslakkaa.
Huomasin lakkaillessani, että pensselissä kannattaa olla reippaasti lakkaa kun levittää efekti-lakkaa - muuten lopputulos jää helposti hailakaksi.
Itse olen lopputulokseen ja ostoksiini oikein tyytyväinen. Mitäs te olette mieltä - hot or not? ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3