måndag 9 juli 2012

I thought I had it, but I was wrong

Typiskt mig part 335689: varje gång som jag kollar in utbudet i min klädgarderodb inser jag att behovet och utbudet inte möts och känner hur blodtrycket och what the.. should I wear-effekten kryper fram.

Mitt klädskåp innehåller mest neutrala färger och trygga plagg - ni vet dedär plaggen som känns sköna och mysiga att dra på sig, men samtisdgt också litet schabbiga och på sitt sätt trista. Stickade ylletröjor, basic-toppar, jeans. Navy blått, grått, vitt, svart och brunt.

Nu när sommaren äntligen (åtminstone förra veckan) börjat har jag mer och mer blivit nyfiken på färger. Jag misstänker att färger, energinivån och solstrålarna har gjort ett avtal och pakt så att människan känner ett behov att bilda en fullständig tre-enig helhet av dem för att känna sig nöjd. Hänger ni alls med i mina tankar?

Efter en avkopplande, fest- och fartfylld helg sitter jag nu och drömmer om nya kläder och accessorarer i pigga färger. Imorse kändes det nämligen helt okej att dra på sig en hallonröd topp, trots att jag varken var på väg till gymmet eller ut och springa. När jag tränar blir jag piggare - beror det på färgglada träningskläder eller muskelaktiviteten? ;)

Någon annan som också "får ett behov" av färger då sommaren kommer?



Paljastuksia minusta osa 454546463: joka kerta kun katson vaatekaappiini huomaan, etteivät tarjonta ja kysyntä kohtaa ja mitä ihmettä laitan päälleni-efekti, sekä kohoava verenpaine hiipivät päähäni.
Vaatekaapistani löytyy enimmäkseen tuttuja ja turvallisia perus-vaatteita, eli neuletakkeja, toppeja ja farkkuja. Navy sinistä, ruskeata, valkoista ja harmaata. Plaah, kuinka tylsää!
Vauhdikkaan, mutta renotuttavan viikonlopun jälkeen huomaan taas, miten aurinko ja hilpeät ihmiset saavat minut himoitsemaan värejä, kun taas nuo tutut ja turvalliset kaverit tuntuvat etäisiltä ja osittain jopa vastenmielisiltä (!). Musta tuntuu, että auringon säteet, energiataso ja värikkäät vaatteet ovat tehneet sopimuksen ja ne muodostavat jonkun sortin kolminaisuuden, jos vain kaikki osa-alueet saa täytettyä.
Tänään aamulla tuntuikin, pitkästä aikaa, hyvältä idealta vetää päälleni vadelmanpunainen toppi, vaikka olinkin lähdössä töihin, enkä tavanomaisesti lenkille tai salille. Urheillessani pidän lähes aina värikkäitä vaatteita ja tunnen itseni energiseksi. Johtuukohan pirteys siis urheilusta vai väreistä, kenties? ;)
Löytyykö sieltä muita, jotka himotsevat värejä näin kesäisin?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3