tisdag 17 juli 2012

Creeping out from the closet

Ni som tittade noggrant på gårdagens inlägg märkte kanske att jag äntligen vågade komma ur skåpet och publicera bevis på mitt misslyckade försök att tona håret.

Meningen var alltså att jag skulle få en svag brun-rödaktig nyans i mitt solblekta, ljusa hår, men av en okänd orsak sög mitt hår i sig färgen och förvandlades till nästan svart. Till en början var jag chockerad, men börjar nu så småningom vänja mig.


Responsen från omgivningen har varit varierande: gapskratt, stirrande ögon och ironiska kommntarer som "..du ser ut som en 15-åring".

Vad tycker ni?



Tarkkasilmäisimmät taisivat huomata eilisestä postauksesta, etät uskalsin vihdoin ja viimein ryömiä kaapista ulos ja paljastaa epäonnistuneen hiusvärin sävytyksen lopputuloksen. Tarkoituksenani oli siis sävyttää vaaleat, auringon haalistamat hiukseni kevyesti puna-ruskealla sävyllä, mutta tuntemattomasta syystä johtuen hiukseni ikään kuin imaisivat sävyn sisäänsä ja muuttuivat lähes mustiksi.
Muiden reaktiot ovat olleet vaihtelevia: räkätystä päin naamaa, ihmetteleviä katseita, sekä ironisia kommentteja kuten "...näytät ihan 15-vuotiaalta".
Itse alan jo pikkuhiljaa tottua väriin enkä enää pelästy nini pahasti kun kuljen peilin ohi.
Mitäs olette mieltä?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3