torsdag 12 juli 2012

Whos needs a PT - get a blog!


Hahaa, det gick precis som jag tänkt mig: efter att jag skrivit ut och avslöjat min träningslathet på bloggen fick jag mig själv ÄNTLIGEN iväg till gymmet igår kväll!

After the workout - sweatty and happy!

Det kändes litet avigt att hoppa i bilen och köra iväg ca 20 minuter till gymmet då solen lyste ute, men det blåste såpass kallt att jag hellre tränade inomhus.

Väl framme på gymmet, alltså Forever (klik!), kändes det direkt som om jag aldrig haft en så lång paus som jag i verkligheten haft (dryga 2 veckor!) - FÖRUTOM då jag satte mig vid benpressen, samt då jag skulle göra kyykky vid Smith:en: då jag tidigare orkat med 80 kg på benpressen (sittandes), fick jag nu nöja mig med 70 kg. Det var ju förstås inte allt för oväntat att muskelstyrkan försämrats en aning då jag inte tränat dem på DET sättet på länge. Anyhow fick jag en relativt bra träning gjord och kunde nöjd och satisfierad åka hem igen.

Eller ja - jag åkte ju faktiskt inte direkt hem utan tog en sväng via Anttila och gjorde några små inköp i form av hårfärg, puder och nagellack. Slutresultatet med nagellacket och pudret var lyckat, men när det kommer till hårfärgen så.. Ja. Får se när jag publicerar slutresultatet här så ni också får se. Inget mer om det.

Efter en lyckad 6 km joggingtur
Onnistuneen 6 km hölkkälenkin jälkeen

Hahaa, toimihan se! Heti kun paljastin täällä blogin puolella kuinka laiska minusta on tullut, sain lähdettyä salille.
Toki tuntui vähän hassulta lähteä salille autolla, kun ulkona paistoi aurinko, mutta koska tuuli oli sen verta puuskainen ja viileä, tuntui se ihan hyvältä idealta lähteä huhkimaan sisätiloihin.
Salille päästyäni tuntui heti kuin en olisi ollut ollenkaan poissa - kunnes pääsin jalkaprässille. Prässissä pidin ennen reilun parin viikon mittaista treeni-paussiani 80 kg vastuksina, mutta eilen jouduin tyytymään 70 kg:oon. Sama Smith-laitteessa, johon en ladannut ihan yhtä paljon painoja kuin yleensä koska voimia ei yksinkertaisesti enää ollut tarpeeksi.
Yleisesti ottaen olin kuitenkin ihan tyytyväinen treeniini: noinkin pitkän tauon jälkeen treeni sujui suhteellisen kivuttomasti ja lähdin hymyssä suin kotia kohti.
Tai nojaa, poikkesinhan minä kaupan Anttilan kautta hakemassa hiusväriä, puuterin ja kynsilakkaa. Puuteriin ja kynsilakkaan olin ihan tyytyväinen, mutta se hiusväri.. Noh, saapi nähdä koska julkistan täällä blogin puolella kuvia lopputuloksesta..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3