måndag 9 juli 2012

Details simply make it

Under veckoslutet fick jag (äntligen!) chans att testa effekt-nagellack - ni vet, dedär som skapar ett tufft mönster då de torkar.

På fingernaglarna strök jag först ett lager svart nagellack, lät det torka och strök sedan att tunnt lager av ljusrött Isadora Graffiti Nail-lack ovanpå. Enkelt, snabbt och tufft - betydligt bättre än jag tänkt mig!


Gissa bara om jag blev övertygad direkt? Let´s go shopping!

 Sokos webbutiks (klik!) sidor hittade jag en beskrivning för lacket:
Sokoksen verkkokaupan sivuilta löysin sopivan kuvaelman lakasta:
Vihdoin saat tehtyä itse villit graffitikuviolliset kynnet! Graffiti Nails ‐lakka kuivuu nopeasti ja kuivuessaan se muodostaa kynnelle graffiti‐kuvion, joka on erilainen jokaisessa kynnessä.
Graffitikuviollinen kynsilakka. Lakkaa kynnet Isadora Wonder Nail –kynsilakalla ja anna kuivua. Levitä Graffiti -lakka yhdellä vedolla värilakan päälle. Jos haluat kiiltävän pinnan, levitä kynnelle lopuksi päällyslakka.




Viime viikonloppuna sain (vihdoinkin!) mahdollisuuden kokeilla efekti-kynsilakkaa - tiedättehän, niitä lakkoja jotka luovat itsestään makean kuvion kynsien pinnalle kuivuessaan.
Sormen kynsiin levitin ensin kerroksen mustaa, annoin kuivua ja päällystin sitten pinkillä kerroksella Isadoran Graffiti Nail-lakkaa. Ihastuin ensi silmäyksellä aivan täydellisesti - tätä täytyy saada!


2 kommentarer:

  1. För nån vecka sen visade dom i Strömsö hur dom marmorerade naglar (du vet sådär som att marmorera papper); dom droppade olika färgs nagellack i ett vattenglas och sen doppade dom nageln i lacket. Resultatet såg ungefär ut som dina naglar. Wilma skulle gärna ha velat prova...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också sett hur man kan "liukuvärjätä" genom att stryka några olika färger på en svamp och sen dra med dem över nageln. Jag ska idag ti Itis me Tette å tänker gå å handla ett/ett par effektlack - Wimpula får gärna komma å låta sig lackas eller så kan ja komma dit en sväng :)

      Radera

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3