onsdag 15 augusti 2012

Wihii & wednesday!

Äntligen är det onsdag och vet ni vad det betyder?
 
Att endast 3 dagar på sommarjobbet återstår och sedan är det 2 veckor SEMESTEEEER!!!! Imorse när jag vaknade kändes det redan som om jag hade "ena foten på semester", trots att jag igår kväll igen hade små problem med att somna. Lösningen fann jag dock - skamligt nog - i att gå till kylskåpet och äta en smörgås. I know, I know, I know. Jag kände mig varken hungrig eller trött, men bestämde mig ändå för att gå till nedre våningen och testa om en smörgås skulle hjälpa - och visst gjorde den det!
 
Jag har mer och mer börjat tro på att man verkligen skall lyssna på vad kroppen ber om. Om man t.ex. känner på sig att man vill äta någonting saltigt, så skall man göra det. Känner man ett sug efter surskorpor, yoghurt eller glass, så skall man ta det. Detta stämmer förstås inte om man varje dag "känner ett akut behov" av godis, men jag är allt mer övertygad om att kroppen själv vet vad den behöver och eventuellt har brist på.

 
Naisl nr 2
under Rimmel 60 seconds tips Depend

JVG feat Raappana-  Lomalla viimeinkin
Hahaa, tänään on jo keskiviikko ja arvatkaas vaan mitä se meinaa? No, että kesätöitä on vaivaiset pari päivää jäljellä ja sitten koittaapi KESÄLOMA!!! Kylläpäs aika onkin kulunut, kun mielestäni vasta äsken aloitin ja silloin taisi olla toukokuu.. Anyway tänään aamulla heräsin ja totesin, että mulla taitaa olla jo toinen jalka kesälaitumella - niin pirteä ja nousin venyttelemään, vaikka kello oli vasta 6! :D
Eilen illalla kärsin taas nukahtamisongelmista, johon keksin hävettävän, mutta helpon ratkaisun: nousin sängystä ylös ja läksin jääkaapille. Taidan toimia lastenkirjojen stoorien mukaan, koska nukahdin samantien yläkertaan päästyäni kun olin alakerrassa rauhassa mussutellut kinkku-juusto-voileipää ja juonut maitoa. Hmpf, tämähän meni siis "täysin ohjeiden mukaisesti" - KOSKAANHAN ei saisi alkaa syömään jos yölläkään herää.
Toisaalta viime yön syömätauko vahvistaa epäilystäni siitä, että kroppa kyllä pyytää mitä se tarvitsee tai mistä sillä on puute. Tämähän ei siis päde karkkeihin ja muihin herkkuihin, mutta jos iskee himo suolaiseen tai hiilareihin kuten leipään, uskon vakaasti, että se vain on kehon tapa kertoa päälle, että ne varastot ovat nyt tyhjenemässä ja tankkausta vailla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3