söndag 5 augusti 2012

Brain-activity missing

Det kunde inte ha hittats en bättre tidpunkt att träffa sina söta tjejkompisar som det var igår kväll: timingen var perfekt på alla sätt!

Jag minns inte när jag senast skulle ha skrattat, gråtit (glädjetårar), pratat, funderat, grubblat och skrattat åter så att jag knappt kunnat andas. Det var olidligt länge sedan vi senast satt oss kring samma bord, så det fanns en hel del att reda ut.

Efter varsin sallad Wilhelm Å (klik!) vid åstranden i Borgå avnjöt vi några glas vin och styrde sedan stegen mot ett mysigare ställe: Paahtimo (klik!). Där fortsatte vi ännu en god stund och jag var ärligt talat chockerad över hur fort tiden förlöpte; plötsligt var det ju redan beckmörkt och klockan visade 2. Hemfärden gick likaså i ett huj då jag fick skjuts av kusin M som jag inte träffat på länge (heller..) och hade mycket att prata med.

Imorse vaknade jag klockan 7 och kände hur täcket bara klibbade fast i huden - blä! En sval dusch gjorde susen och fick mig att känna mig fräschare, men tyvärr försvann tröttheten där med och jag lyckades inte somna om.

Dagen har jag alltså (åtminstone hittills) gått mer eller mindre i dvala och har mest suttit framför datorn, strosat runt längs med gatorna av soliga Helsingfors (och åter insett varför Helsingfors är ett så otroligt bra ställe att bo på!), samt druckit kaffe och dammsugit - vilket är exakt det maximala som min hjärnkapacitet för tillfället klarar av. Men det är väl helt okej - det är ju söndag..


Okej okej, så har jag visst lekt med webcamen också
Okei okei, olen nähtävästi myös pelleillyt webcamin kanssa

top Seppälä, bracelets Nomination, necklace Kalevala
Eilisiltaa parempaa ajankohtaa tavata ihanat tyttökaverit en pysty edes kuvittelemaan: ajoitus oli täydellinen!
En edes muista koska olisin nauranut, itkenyt (onnenkyyneleitä), miettinyt ääneen, purkanut sydäntäni, taas miettinyt ja räkättänyt ääneen kuin tein eilen. Viime tapaamisesta oli pitkä aika ja puhuttavaa oli paljon.
Syötyämme salaatit Porvoon jokirannassa sijaitsevassa Wilhelm Å:ssa suuntasimme viinilasillisien jälkeen tunnelmalliseen Paahtimoon. Aika kului kuin siivillä ja suoraan sanottuna olin järkyttynyt kun huomasin, että ulkona oli yhtäkkiä pilkkopimeätä, koleaa ja kello näytti 2 ja oli aika hypätä serkkutyttö M:n kyytiin ja kotiin. Kotimatkakin kului joutuisasti, koska M:kään en ole nähnyt pitkiin aikoihin ja löpistävää riitti.
Aamulla heräsin epämiellyttävän nihkeänä, peitto kroppaan liimautuneena ja päätin freesautua käymässä viileässä suihkussa. Jep, raikkauden tunteen sain kohoamaan, mutta nukkumatti katosi kai siinä samassa viemäriin ja jäinkin hereille.
Päiväni on siis kulunut enemmän ja vähemmän kuin pilvessä. Aivotoimintani on juuri ja juuri riittänyt datailuun, kahvin keittoon ja -juontiin, kävelyyn pitkin aurinkoista Helsinkiä ja sen ihmistäytteisiä katuja (ja tämä muistutti minua täysin siitä, miksi pidänkään Helsingistä niin paljon!), sekä imurointiin. Mutta se kai on ihan hyväksyttävää - onhan tänään sunnuntai..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3