torsdag 2 augusti 2012

Details simply made my outfit 2.8

Vet ni den där känslan man får när man är riktigt, riktigt nöjd med sig själv, något man sagt eller gjort? (allternativt låtit bli ;))

Syster E påminde mig idag igen en gång om hur fåfäng jag är då jag ringde och erkände att jag redan funderade på en passlig outfit för ett dop i november. Själv skulle jag snarare kalla det "vara ute i god tid". Att utseendet är viktigt för mig är knappast en nyhet för dem som känner mig, men att ett lyckat utseende kan göra mig så glad visste jag knappt själv!

Tyvärr har jag ingen bild på dagens outfit som helhet, men jag kan säga att det definitivt var detaljerna som "gjorde" helheten och som jag var mest nöjd med!

Svart nagellack, bekväma sportsandaler Merrel och snyggaste, bekvämaste jeansen H&MMustaa kynsilakkaa, mukavat sporttisansaalit Merrel, sekä mukavimmat, makeimmat farkut H&M 

läderjacka Benetton, status-stolthets-klocka Michael Kors, ring päivän ostosnahkatakki Benetton, status-ylpeydenaihe-kello Michael Kors, sormus päivän ostos
iskall Magners
jääkylmä Magners

Tiedättekö tunteen kun on oikein, oikein tyytyväinen itseensä, johonkin mitä on tehnyt tai sanonut? (vaihtoehtoisesti jättänyt tekemättä tai sanomatta..) Se valtasi minut tänään!
Isosiskoni E muistutti minua tänään (taas vaihteeksi) kuinka pinnallinen olenkaan, kun soitin hänelle ja paljastin miettiväni jo nyt mitä pukisin päälleni ristiäisissä joita vietetään marraskuussa. Ulkonäkö on minulle tärkeä asia, mutten ole aikaisemmin huomannut kuinka asu, johon olen tyytyväinen, voi tuottaa niin paljon mielihyvää! Valitettavasti kuvaa koko päivän asusta ei ole, mutta voin taata, että yksityiskohdat, joita kuvailin, olivat SE juttu joka pelasti päiväni asuni tänään.



2 kommentarer:

  1. Alltså int menar du väl att du gått på krog med sportsandaler o läderrock?? Låt mig känna mig gammal...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dear sis, jag skulle varken kalla dig gammal eller sandaler+läderjacka som stilfel eftersom det var frågan om terassen i byn och inget fancygare ;)

      Radera

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3