onsdag 1 augusti 2012

Sometimes a change ain´t for bad

Någon där ute har kanske märkt att jag slutat med att publicera mina workout diaries.

Jag läser gärna andra bloggares träningskalendrar och scheman, men märker ofta att jag fort börjar jämföra dem med min egen och känner press på mig: om de andra orkar så borde jag ju också orka. Right?

Efter mitt besök till akuten på sjukhuset har jag nu beslutit att åtminstone inte på en tid publicera några som helst scheman över min träning. Största orsaken är kanske att ja vill undvika att ha någonting att jämföra andras scheman med och känna mindervärdeskomplex av, men också för att jag nu skall försöka lära mig att träna enligt hur kroppen känner sig - inte enligt vad planen säger.

Brukar ni läsa andras tränings-scheman och hur förhåller ni er till dem?


pics from weheartit

Joku tarkkasilmäinen onkin jo ehkä huomannut, että olen lopettanut treenikalenterini postauksen - sattuneista syistä. Huomasin jo aiemmin vertailevani omaa kalenteriani muiden bloggaajien kalentereihin ja tunsin vähän väliä jopa jonkin sortin alemmuuskompleksia sen tähden, etten ollut treenannut yhtä aktiivisesti kuin muut. Pöh, näin jälkeenpäin ajateltuna. Pyörähdettyäny sairaalan päivystyksessä päätin jättää treenikalenterin pidon nyt ainakin hetkellisesti kokonaan, koska pyrin opettelemaan jalon taidon, jossa treenaus kulkee kropan tarpeiden mukaan - ei toisinpäin.
Miten te suhtaudutte toisten treenikalentereihin?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3