torsdag 30 augusti 2012

Finally it happened - something positive!

Ni kommer aldrig att tro mig, men nu har jag äntligen gjort det:

Mina damer och herrar: jag har idag, för första gången i mitt liv varit till ett köpcenter (idag närmare bestämt Jumbo i Vanda) och kommit hem UTAN ATT HA KÖPT NÅGONTING!

jeans H&M
Då jag kom hem var jag orolig för mig själv och bad pappa för säkerhets skull känna efter om jag var febrig eller något, eftersom sådant här beteende definitivt inte är normalt för mig. Kanske detta åter var ett steg närmare vuxenlivet? För man behööööver ju inte köpa något varje gång (brukar jag få höra allt för ofta).

shoes Vagabond, bag from a fleamarket

Under shoppingrundan med syrran i Jumbo fick jag mycket positiva nyheter och erbjudande att extra-knäcka på arbetet i höst - which means: pengar! (och såklart erfarenheter). Wooppidoo, härligt med litet goda nyheter emellanåt!

top Marwin, scarf Cubus, watch MK

Ette kyllä tule uskomaan seuraavaa väittämää, mutta yritetääs: 
Hyvät naiset ja herrat: olen, ensimmäistä kertaa elämässäni, kotiutunut kauppakeskuskesta (tarkemmin tänään Jumbosta) vailla ostoksia - siis kävin Jumbossa OSTAMATTA MITÄÄN!
Kotiin tullessani pyysin isää varmuuden vuoksi kokeilemaan josko minulla olisi kuume, koska moinen käytös on todella, todella epänormaalia (ja huolestuttavaa?) minulta. Toisaalta, ehkä tämä oli taasen asel kohti aikuistumista? Saan (valitettavan usein kuulla, että:) Aina ei tarvitse ostaa mitään. 
Jumbon kierroksella sain lisäksi loistouutisia, nimittäin työtarjouksen, mikä tarkoittaa.. *rumpujen pärinää* rahaa! (ja tietty kokemuksia). Jihuu, paistaa se aurinko välillä risukasaankin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3