fredag 17 augusti 2012

Feelin' empty and kind of lost on a friday night

Holy shit I can´t believe it, men idag var det (äntligen) sista dagen för mig på sommarjobbet och nu har jag hela två veckor semester framför mig!

top Gina Tricot, necklace Jona from Kalevala Koru

På jobbet var det min tur att sitta i telefonen hela dagen, så jag har mellan kl. 8 och 14:30 suttit framför en dator och pratat, diskuterat, ropat och närapå skrikit i telefon med och åt patienter som antingen inte hört eller förstått mig. Att sitta en hel dag hemma framför datorn känns ju ingenstans - vadå vem har inte spenderat en hel dag framför datorn sysselsatt med att läsa bloggar, titta på filmer eller tv-serier eller nätshoppat och läst forum? Det kräver inte allt för mycket hjärnkapacitet och får en mest att känna sig litet durrig. Men att sitta en hel dag framför datorn och prata/skrika/gorma (då hörlurarna/speakern inte längre fungerar och linjen bara sprakar..), samt tänka och avgöra hur fort och om patienten i andra ändan behöver vård - DET är tungt skall jag erkänna. Åtminstone känner jag mig (och ser ut som en) zombie efter en sådan dag - eller beror kanske min trötthet på att jag ju faktiskt jobbat mer eller mindre typ 38 h i veckan fr.o.m. 13.5? Hmm..

Shopping for today

Anyhow kan jag inte ens ännu förstå att jag faktiskt under de inkommande 2 veckorna inte behöver gå på jobb. Egentligen skulle det vara skönt att inte ha några som helst planer utan endast leva dagarna som de kommer, men några planer har jag ju nog lyckats smida ihop..

Ikväll skall jag i alla fall träffa min käraste D och bara njuta och försöka smälta faktumet att jag om två veckor(s semester) skall börja jobba igen. PÅRIKTIGT. Gulp..

Today´s favourite: throw banana, frozen strawberrier, a little oatmeals, some milk and  a little quark in a mixer, give it a twist and enjoy!
Tsiisus - hädin tuskin voin uskoa sitä todeksi, mutta kun se nyt kalenterissakin lukee niin täytyyhän sen pitää paikkaansa: tästä päivästä lähtien minulla on kaksi viikkoa kesälomaa!
Töissä istuin koko päivän klo 8-14:30 puhelimessa, jossa vuoroin puhuin, neuvottelin, karjuin ja rääyin (koska potilas a) ei kuullut minua rätisevien kuulokkeiden takia, b) potilas ei halunnut kuulla uskoa minua). On jännä miten väsyneeksi sitä tulee tuollaisen työpäivän jälkeen, koska kokonainen päivä koneen ääressä näin kotioloissahan ei tunnu missään! Kuka nyt ei pystyisi ongelmitta istumaan kokonaista päivää koneen ääressä selaillen blogeja, nettikauppoja, foorumeita tai leffoja ja sarjoja katsellen? Puh. Nojaa, enpä tiedä johtuuko väsymykseni nyt päivän työtehtävistä vai siitä, että olen periaatteessa tehnyt 13.5 lähtien töitä n 38 h viikossa..
En vielä ole oikein sisäistänyt sitä, että seuraavat kaksi viikkoa saan vain olla ja ihmetellä eikä aamulla tarvitse herätä aikaisin töihin.
Tänä iltana aion kuitenkin nauttia rakkaan D:n seurasta ja yrittää rentoutua. Kahden viikon päästähän työt alkavat jälleen - siis ne OIKEAT työt. Gulp..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3