torsdag 9 augusti 2012

When you really, really want to relax

Förra fredagen slutade jag jobbet tidigt och trampade direkt iväg till min bästaste tjejkompis T för att ha en avkopplande och efterlängtad kaffetantsdejt. Rutten blev ganska lång (dryga 30 km), men som vanligt hade T skött trakteringen bra, så jag hade inga problem med att orka hem igen.

När jag kom hem hann jag bara slänga byteskläder i väskan och så bar det av ut till stugan för en natt. Jag minns inte när jag senast skulle ha kopplat av och njutit av livet så mycket inom endast 18 h: gott sällskap, röra på sig, god mat, djupa (och mindre djupa tankar), kaffe, rött vin, bastu, simma.. Jag låter bilderna tala för sig:

Blåbärspaj i farstun
Mustikkapiirakkaa rappusilla

Cabernet Sauvignon till och efter maten
Cabernet Sauvignonia ruoan kanssa sekä jälkkäriksi


Sköna favorit-kläder
Rennot suosikki-vaatteet
college & bag Peak Performance, trousers Vero Moda, sandals Merrel


Inte ens det regniga vädret drog ned på humöret, utan kändes bara mysigt
Edes sateinen sää ei pilannut hyvää fiilistä, vaan päinvastoin tuntui mukavalta

Tadaa! Morgondopp i havet före frukost!
Tadaa! Kävin jopa aamu-uinnilla ennen aamiaista

...som bestod av yoghurt, havregryn och nyplockade blåbär
...joka koostui jugurtista, kaurahiutaleista sekä vastapoimituista mustikoista

Hur gör ni för att koppla av?

Viime viikon perjantaina läksin suoraan lyhennetyn työpäivän jälkeen polkemaan pyörällä parhaan tyttökaveri T:n luokse kahvittelemaan. Kahvihetki koostui mustikkapiirakasta, syvällisistä (ja vähemmän syvällisistä) puheenaiheista, sydämen purkamisista ja onnellisesta olosta - tätä olin todella, todella kaivannut! Matkaa kertyi reilut 30 km, mutta koska T tapansa mukaisesti oli hoitanut tarjoilut hyvin, jaksoin täysin ongelmitta polkea kotiinkin, josta matka jatkui vain laukkua vaihtamalla mökille yhdeksi yöksi. Mökillä oli ohjelmassa hyvää ruokaa ja punaviiniä, uimista, saunomista, turhanpäistä höpöttelyä ja meren katselua - täydellistä rentoutumista. En edes muista koska olisin vain 18 h aikana ehtinyt rentoutua yhtä paljon kuin tuolloin. Kuvat puhukoot puolestaan.
Miten te rentoudutte?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3