fredag 3 augusti 2012

Finally friday and a weekend of plans

Igår kväll hade jag stora svårigheter att somna och när jag ÄNTLIGEN somnade (vid midnatt) vaknade jag flera gånger under natten p.g.a. värk i ryggen.

I övrigt har jag återhämtat mig bra efter olyckan förra veckan, men av en okänd orsak lider jag av värk (av varierande "styrka") i övre ryggen. Trots att jag oftast fnyser till åt patienter på jobbet då de klagar på att de har ont, men vägrar äta värkmediciner, måste jag ju nu erkänna att jag tydligen är en av dem: imorse klockan 03:05 då jag slog upp ögonen och kände hur det ilade till i ryggen då jag vände på mig, vägrade ta värkmedicin och strök i stället ett rejält lager Icepower-gel på ryggen och stretchade en stund. Orsaken till att jag ogärna äter värkmediciner är min känsliga mage: redan efter en ibuprofen 400mg känner jag hur det börjar vrida och vända i magen som om innehållet åkte berg-och-dalbana och får mig att svälla upp och påminna om allas vår vän Mumin..

Äntligen är det fredag och det känns extra-roligt då jag vet att jag har ett veckoslut fyllt med program framför mig: cykla, träffa kompisar, skärgården, vila.. Loving it! Sedan återstår endast 2 veckor på sommarjobbet på hvc - tänk så snabbt den här sommaren och tiden gått! Måste nog återgå till min to do-lista för sommaren och kolla hur jag lyckats med förverkligandet av den..

Vad har ni för planer inför helgen?


pic from google

Eilen illalla päässäni sängyssäni vallitsi taas vaihteeksi (itse asiassa pitkästä aikaa) liskodisko, eikä Nukkumatti meinannut millään tulla käymään.
Kun vihdoin onnistuin nukahtamaan, heräilinkin useaan otteeseen yön aikana selkäsäryn vuoksi. Tosiaan: viime viikon tapaturman jälkeen olen parantunut hyvin, mutta ajoittainen särky yläselässä vaivaa minua edelleen. On ollut hassua huomata, että kun töissä tuhahtelen vähän väliä särkyä valittaville potilaille kun he eivät suostu syömään särkylääkkeitä - että olen itse tasan samanlainen! Aamuyöstä kun taas heräsin vihlaisevaan kipuun, tyydyin jää-geeliin sekä venyttelyyn. Toisaalta syy siihen, etten mielelläni syö särkylääkkeitä on selkeä: vatsassani alkaa möyrimään ja vääntämään jo ibuprofeeni 400 mg tabletinkin jälkeen ja turpoan Muumipeikon näköiseksi.
Ihanaa kun on vihdoinkin perjantai - varsinkin kun tiedän, että tiedossa on ohjelman täytteinen viikonloppu: pyöräilyä, kavereita, mökkeilyä saaristossa, lepoa.. Jipii! Sitten onkin enää 2 viikkoa jäljellä kesätyöpaikassa terveyskeskuksessa - että kesä onkin hurahtanut nopeasti! Pitääkin palata tuohon alkukesällä tekemääni to do-listaani ja tarkistaa miten olen tavoitteisiini päässyt..
Mitäs viikonloppusuunnitelmia siellä päässä on?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3