tisdag 30 oktober 2012

Good morning


En av de viktigaste sakerna som min mamma lärt mig är att om man verkligen vill ha någonting är det säkraste sättet att få det att köpa det själv, vilket är exakt det jag gjorde igår efter jobbet då jag gick via lilla K-butiken och unnade mig själv ett knippe vita Rejäl Handel-rosor.

Igår kväll flyttade jag på blomvasen beroende på var jag befann mig, så att jag hela tiden kunde se dem och var mycket nöjd över mitt köp: kan man vara glad åt litet, har man mycket att vara glad åt.


Yksi tärkeimmistä asioista, joita äitini on minulle opettanut on se, että jos todella haluaa jotakin on varmin tapa saada se yksinkertaisesti hankkimalla se itse. Niinpä poikkesin eilen työpäivän päätteeksi pikku-K-kaupan kautta kotimatkalla ja palkitsin itseni kymmenellä valkoisella Reilun Kaupan ruusulla.
Eilinen ilta menikin sitten siinä, että kuljettelin ruusumaljakkoani minne ikinä kuljinkin pikkuasunnossani (paitsi nyt kylppäriin..). Nämä ovat arjen pikkuiloja ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3