måndag 22 oktober 2012

You´ll never get used to the feeling when you open the box

Igår kväll firade vi min 23. födelsedag på förhand, eftersom jag inte kommer att vara på plats på den riktiga dagen, genom att dricka kaffe med de närmaste släktingarna. 

På bordet fanns mammas Arctica-servis, ur vilken det bjöds på kanelbullar, ostkaka (recept på kommande), kvargpirog (ej på bild) och svamppaj
Pöydästä löytyi äitin Arctica-sarja, josta tarjoiltiin kanelipullia, juustokakkua (ohje tulossa), rahkapiirakkaa (ei kuvassa) sekä sienipiirakkaa

Jag gillar kalas, speciellt små och intima: man hinner prata med alla och njuta av allas sällskap utan att behöva känna press på att byta sittplats med jämna mellanrum för att ens hinna säga hej åt alla. Dessutom känns det roligare att få berätta stora nyheter åt några få åt gången..

Flowers... are a proud assertion that a ray of beauty outvalues all the utilities of the world. Ralph Waldo Emerson
Trots att presenter får en allt mindre roll desto äldre man blir, kan jag ju inte påstå att jag inte skulle ha blivit överraskad och överlycklig över de fina gåvor jag fick:

Påfyllning till min Vanilja-servis
Täydennystä Vanilja-astiastooni
Pentiks Pallo-lampfot som jag så länge drömt om - tack snälla söta mamma!
Pentikin pallolampunjalka josta olen jo pitkään unelmoinut - kiitos ihana, ihana äiti!
Eilen illalla vietin pienimuotoisesti synttäreitäni etukäteen lähimmäisten sukulaisten kanssa, koska olen suunnitellut olevani aivan jossain muualla kuin kotona sinä "oikeana päivänä". Mielestäni tälläiset pienimuotoiset kemut ovat kivoja: ehtii jutella kaikkien kanssa eikä tarvitse kiirehtiä paikasta toiseen, jotta ehtisi edes moikata kaikkia. Sitä paitsi on kivempaa kertoa uutisia pikkuhiljaa pienelle porukalle, eikä kailottaa niitä pormestaripuheen tapaisesti massiiviselle joukkiolle.
Mitä vanhemmaksi sitä tulee, sitä pienempi merkitys lahjoilla on - tärkeämpää on läheisyys ja yhteinen hetki rakkaiden kanssa - mutten voi kieltää, ettenkö olisi ollut onnesta soikea kun availin rapisevia paketteja, joista paljastui mitä ihanimpia lahjoja!

Jag tycker det är härligt att se hur lugnt syrrans hundar tar det, trots att 2-åriga systersonen F hade kalabalik på G medan han lekte med Lego
Minusta oli ihanaa katsella, miten rauhallisesti siskoni koirat ottivat vaikka 2-vuotias siskonpoika F piti aikamoista mekkalaa leikkiessään m.m. Legoilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3