torsdag 11 oktober 2012

The day when I realized a simple fact - plingg!

Varför skall det ibland vara så svårt att förstå att 1 + 1 blir 2? Att en enkel liten förändring kan ha en så stor betydelse? Suck, jag människan är så vansinnigt dum ibland.

   
jacket Benetton, jeans Levi´s, bag Longchamp, shoes Seppälä


Jag har nu medvetet ändrat på mina matvanor så att jag börjat äta en tyngre lunch än tidigare och ökat på kolhydraterna. Under de senaste dagarna har jag märkt tydliga resultat: jag har betydligt mer energi, är inte alls så trött efter arbetsdagen och orkar springa i ett betydligt högre tempo och längre sträckor. Yep, you can call me smartass: såhär länge tog det för mig att lösa en så här enkel ekvation ;)



Miksi yksinkertaisten asioiden tajuaminen voi välillä olla niin tajuttoman vaikeata? Miksi fakta, että 1 + 1 on 2 on välillä niin älyttömän hankalan tuntuinen lasku? Minä ihminen on nähtävästi välillä yksinkertaisesti niin tyhmä.
Olen nyt viime aikoina tietoisesti lisännyt hiilarien määrää ruokavaliossani, sekä alkanut syömään raskaampa lounaita. Lopputulos on ollut lähes käsin kosketeltavissa: energiaa riittää vielä työpäivän jälkeenkin ja juoksulenkit taittuvat huomattavasti nopeammin, tehokkaammin ja pidempiä matkoja. Khyyyllä vaan, saatte kutsua älykääpiöksi: näin pitkään minulla meni tajuta näin yksinkertainen asia ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3