onsdag 10 oktober 2012

The perfect trio

Ingen har väl missat att Stockmanns Galna Dagar (klik!) har börjat? Nej, jag tänkte väl det. Efter min förkortade arbetsdag promenerade jag ivrigt till Stockmann för att kolla utbudet av rejält nedsatta priser och intressanta prylar. Jag måste dock erkänna att jag i själva verket var ganska missnöjd med utbudet och nöjde mig med att strosa omkring, försöka undvika att bli överkörd av barnvagnar eller krocka med kvinnor med galen glimt i ögonen och köpte endast en basic långärmad t-skjorta för 6,90€. Nöjd. 

Medan alla andra stred och slet i rea-varorna och påminde om gamar som flockas kring ett as på savannen gick jag för att hälsa på min dröm: 
 



Michael, I think we were ment to be - you, me and the bracelet 

Keltään on tuskin jäänyt huomaamatta, että Stockmannin Hullut päivät ovat vihdoin alkaneet? Tapani mukaisesti läksin iloisin mielin Stockmannille lyhennetyn työpäiväni jälkeen, toiveissani tehdä loistavia alelöytöjä. Vaan toisin kävi: kaupassa tyydyin lähinnä hiihtelemään ympäriinsä, yrittäen välttää törmäyksiä sekä lastenvaunuja, joiden kuskit voisivat mielestäni käyd kertaamassa liikennesääntöjä.. Muiden tapellessa ja jopa repiessä aletuotteita toistensa käsistä, muistuttaen haaskalintuja savannilla, kävin alakerrassa tapaamassa rakasta unelmaani -  ja olin taas jälleen myyty.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3