torsdag 18 oktober 2012

It´s hard to imagine what could have made this day more perfect

Vem skulle ha trott att en så regnig och dyster dag som denna skulle vara den mest perfekta på länge? Åtminstone inte jag - men blev positivt överraskad!

Ni kanske minns att jag var med om en olycka under sommaren? Jag har nu allt sedan dess undersökts på diverse olika sätt: bilder, tester, prover - typ allt ni kan tänka er! Imorse åkte jag på (förhoppningsvis) den sista undersökningen och håller nu tummarna för att ingenting speciellt hittas. Visst skulle det vara kul att veta vad som orsakade olyckan eftersom det egentligen känns litet osäkert att inte veta vad som var orsaken, men huvudsaken tycker jag ändå är att jag aldrig, ALDRIG mer skall behöva vara med om någonting liknande.

Innan jag tog bussen till Mejlans sjukhus passade jag på att sticka ut på morgonlänk och en bättre början på morgonen kunde jag inte ha haft: frisk luft, måsar som skränar, sanden som knastrade under joggingskorna och lugn och ro (ja, frånsett morgontrafiken på Mechelingatan..). Efter rundan, dusch och morgonmål kände jag mig så energisk att jag passade på att dammsuga bostaden innan det var dags att fixa sig klar.

jacket Your Face, jeans Dr.Denim, scarf Global
Efter jobbet promenerade jg med ivriga, målmedvetna steg mot ett ställe som jag inte besökt på länge: min bästa tjejkompis T:s bostad. T var ute ute på vift i vilda världen och studerade språk i flera veckor, vilket betyder att vi inte träffats på (för) länge. Gud så skönt det är att ha kompisar som man kan prata vad som helst om, när som helst och diskussionen kan börja precis där den senaste avslutades - oberoende hur länge sedan man senast träffats. Jag hade verkligen saknat T och kände hur en sten från mitt hjärta föll då jag såg henne och förstod att hon äntligen är tillbaks. Några timmar tog det oss att avverka en panna kaffe och varsin kanelbulle, samt förbättra världen, men nu är vi ganska ajour igen. För ett tag ;)



Efter kaffetantsdejten promenerade vi via min bostad och styrde stegen till Forum för att returnera en jacka som jag köpt, samt gick till H&M för att kolla in en annan som jag spottat på nätet. Och hur gick det? I flera veckors tid har jag jagat, letat och spejat efter en perfekt höstjacka utan att ha hittat den - tills nu! Vad är sannolikheten att man hittar en jacka som sitter som gjuten på en till ett förmånligt pris? Exakt. Vänta bara jag får möjlighet att knäppa några bilder på jackan med mig i så skall ni se att mirakel ibland tycks ske! :)

Som socker på bottnen fick jag dessutom SÅ goda nyheter att jag inte kan annat än sitta och småle för mig själv medan jag tittar på Paksuna. Jag vet inte vem eller vad jag borde tacka, men TACK för att jag fått uppleva denna dag: it´s been awesome!

Kuka olisikaan uskonut, että päivä, joka on yhtä sateinen kuin tämä on ollut, muuttuisi viikon täydellisimmäksi?
Muistatteko kun kerroin joutuneeni kesällä onnettomuuten? No, minua onkin sen takia tutkittu kaikin mahdollisin tavoin: verikokeita, kuvia, testejä - lähes kaikkea mitä kuvitella voikaan! Tänään aamulla minulle oli varattu aika (toivon mukaan) viimeistä tutkimusta varten, joten menin vähän myöhemmin töihin. Tutkimuksista ei vielä ole ilmennyt mikä onnettomuuteni aiheutti - ja itse asiassa en haluakaan mitään löytyvän. Toisaalta olisi jännä tietää mitä minulle tapahtui, mutta se saattaa siis jäädä arvoitukseksi.
Koska heräsin tapani mukaisesti aikaisin päätin lähteä pitkästä aikaa aamulenkille ja voi jukra; aamuni ei olisi voinut alkaa paremmin! Narskuva hiekka kenkieni alla, rauha (paitsi nyt aamuruuhka Mechelininkadulla) ja hyvä fiilis - aah, täydellistä! Suihkun ja aamupalan jälkeen tunsin oloni niin energiseksi, että nappasin imurin käteeni ja imuroin jopa kämpän ennen Meilahden sairaalaan lähtöä.
Työpäivän jälkeen suuntasin innokkaana kohti parhaan kaverini T:n kämppää - pitkästä aikaa. T on ollut ulkomailla opiskelemassa emmekä sen takia ole tavanneet (liian) pitkään aikaan ja voi jukra miten olinkaam häntä kaivannut! On jännä miten tiettyjen kaverien kanssa voi jatkaa keskustelua siitä mihin viimeksi jäätiin, vaikka siitä olisikin jo pitkä aika ja miten toisten kanssa voi puhua ihan mistä vain ja koska vain. Parin tunnin rupattelun ja pullakahvien (hah, vakio!) jälkeen kipaisimme kämppäni kautta Forumiin palauttamaan ostamani talvitakin ja suuntasimme H&M:ään sovittamaan toista takkia, jonka olin spotannut netistä. Mikä onkaan todennäköisyys, että löytää täydellisesti istuvan takin sopuhintaan? Aivan, sitä minäkin. Olen nyt parin viikon ajan olen metsästänyt SITÄ syystakkia ympäri nettiä ja kaupunkia löytämättä mitään - ja siinä se nyt oli! Odottakaas kunnes saan napattua pari kuvaa takista, niin näette että joskus niin vain käy ;)
Sokerina pohjalla sain kuulla NIIN hyviä uutisia etten voinut uskoa sitä todeksi.
Nyt istuessani tässä sohvalla katsellen Paksuna-elokuvaa en oikein tiedä ketä tai mitä kiittäisin, mutta KIITOS tästä päivästä: it´s been great!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3