onsdag 23 oktober 2013

I´m lightning this candle for you

Aamulla minua odotti ikävä tekstiviesti puhelimessa. Pieni kyynel vierähti poskelleni. Vaikka uutinen oli odotettu, tuntuu se aina yhtä epäreilulta.
Uskon taivaan enkeliin, siihen että kaikella on tarkoituksensa. Lepää rauhassa.


När regnet slår emot dig där du går
Och du är fredlöst villebråd
Då vill jag va med dej i tusen år
För att jag älskar dej

När nattens stjärnor börjar visa sej
Och ingen finns där som kan trösta dej
Då ska du alltid ha ett hem hos mej
För att jag älskar dej

Jag vet du inte har bestämt dej än
Men du kan tro på mina ord
Och jag förstod redan för länge sen
Det är vi två som hör ihop

Jag kan offra allting som jag har för dej
Krypa naken genom staden för dej
Ingenting kan nånsin hindra mej
För att jag älskar dej

Nu rasar stormen över öppet hav
Och genom sorgens mörka skog
Framtidens vindar blåser himelen klar
Allting ska bli mycket bättre än du tror
Jag vill se dig lycklig
Jag vill se dig glad
Ge dig allting som du velat ha
Allt som du drömt om ska bli av en dag
För att jag älskar dig
(Mikael Wiehe & Ebba Forsberg)
 

Imorse väntade ett väntat, men ändå så ledsamt textmeddelande i min telefon. Trots att nyheten var väntad, fick den en tår att rulla nedför min kind; det är så orättvist!
Jag tror på änglar och riktar blicken upp mot dem idag och ägnar den vackraste av alla sånger åt Dig idag. Vila i frid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3