torsdag 10 oktober 2013

Numbers, kilometers, weigths, patients.. It´s hard to decide which of them caused these sore muscles

Tässä hieman numeroita, jotka ovat mahdollisia osasyitä lihasjumeihin jotka ovat valloittaneet eritoten alakroppani, viime päiviltä:


Tiistaina salilla: jalkaprässissä 120 kg, 10-10-9. Huh, hikeä
 
Keskiviikkona lenkillä: 10 km (1:06) sekä noin kilometri kävelyä loppuverryttelyksi

Tänään torstaina: 19 potilasta sekä pari puhelimen välityksellä hoidettua, 15 sydänfilmiä. Epäilin jo hetken työskenteleväni laboratoriossa, mutta totesin ovesta tarkistettuani, että olin tk:n tarkkailu-pisteessä - kuten pitikin.

Kyllä se peffa siihen vielä joskus kasvaa.. ;)

Här kommer några siffror från denna vecka. Kanske någon av dessa är orsaken till mina ömmande muskler?
Tisdag: 120 kg benpress 10-10-9 på gymmet. Pust.
Onsdag: 10 km jogga (1:06) samt en dryg kilometer gång som avslutning
Torsdag - idag alltså: 19 patienter, 15 hjärtfilmer. Ett tag misstänkte jag att jag tagit fel dörr och gått in till labbet, men efter att ha kollat efter kände jag mig säker då jag befann mig i observationen.

 
In order to be irreplaceable one must always be different. Marilyn Monroe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3