onsdag 9 oktober 2013

My girly, curly lashes: the extended version of them

Instagramin puolella minua seuraavat, sekä eilisiä kuvia tarkkaan tiirailleet ovat varmasti jo huomanneet, että naamaani on ilmaantunut jotakin uutta. Minäkin menin - uskokaa tai älkää - ja laitatin ripsienpidennykset. 





Halusin mahdollisimman luonnollisen näköiset ripset, mutta toivoin silti, että "jotakin näkyisi" (vakiofraasini kun käyn kampaajallakin..). Ripset minulle loi tuttavani vaimo, joka on koulutukseltaan m.m. kosmetologi ja joka on tehnyt ripsienpidennyksiä aiemmin jopa kokopäiväisesti. Suurin pelkoni näiden pidennysten kanssa on ollut infektioriski, mutta laittajani onnistui ammattimaisilla otteillaan vakuuttamaan minut siitä, ettei silmätulehduksen riski ole sen suurempi, kuin että joudun lento-onnettomuuteen. Asetuin siis mukavalle hierojan pöydälle, suljin silmäni ja pidin peukkuja: seuraavien 2,5 h aikana en voisi muuta kuin luottaa siihen, että kosmetologini hoitaisi hommat kotiin.


2,5h sujui yllättävän nopeasti ja silmät avattuani en voinut muuta kuin ihailla ammattilaisen kädenjälkeä: V-A-U! Vaikka omat ripseni ovat luonnostaan pitkät ja tummat kaipasin niihin näyttävyyttä, sekä helpotusta arkimeikin tekoon. Ja sitä nämä pidennykset kyllä tuovat; aamuisin meikkaamiseen kuluu korkeintaan minuutti kun levitän kasvoille CC-voiteen ja sipaisen kulmakarvoihin geeliä. Ah, poissa ovat suttuiset maskaran jäljet ympäri kasvoja, turhautumiset yhteenliimautuneiden ripsien kanssa sekä riskaabelit ripsien erottelut nuppineulan kanssa aamupöpperössä.


Olen nyt kosmetologini vinkkien mukaan jättänyt turhat silmien hieromiset, ripsien kastelut sekä mahallaan nukkumiset vähemmälle ja yritän näin pidentää ripsien kestävyyttä mahdollisimman pitkään. Ripsienpidennysten kesto on yksilöllistä, mutta keskimäärin ne kestävät hyvännäköisinä 3-4 viikkoa.


Pahoin pelkään, että saan alkaa nipistämään muista kuluista, jotta voin jatkaa näiden ihanuuksien kanssa. Vaikka laitto ja huolto vie niin aikaa kuin rahaakin, ovat ripsienpidennykset mielestäni kiva pieni luksus arkeen.

Tytöt saavat olla hieman turhamaisia, eikö? ;)

Hallittu kaaos & päivän mukava asu - ei järin nätti, mutta mukava
De som följer mig på Instagram och som kollade noga på bilderna i gårdagens inlägg har kanske märkt att jag gått och fixat förlängningar till ögonfransarna. Förra lördagen lade jag mig på britsen hos en bekants fru (som arbetat som kosmetolog och fixat fransar på heltid tidigare), slöt ögonen för 2,5 h och höll tummarna för att allting skulle gå väl.
2,5h senare fick jag öppna ögonen och kunde inget mer än gapa och dra efter andan: åh så fina de är! Borta är frustrationen med maskara kring ansiktet, ihopklibbade ögonfransar och knappnålar som hjälpmedel för att separera fransarna varje morgon och här finns de finaste bambi-fransarna man kan tänka sig.
Det är individuellt hur länge fransarna hålls fina, men min kosmetolog rådde mig att undvika att gnugga ögonen, sova på mage och blöta ned dem i onödan. Med dessa råd försöker jag nu få mina att hållas så fina som möjligt så länge som möjligt och är illa rädd att jag kommer att få pricka in en tid för service på dessa. Litet ytligt och t.o.m. onödigt kanske, men ack ett så härligt litet lyx i vardagen ;)

8 kommentarer:

  1. Vautsi ihanan näköiset ripset!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kiitos :) ihastelen näitä vieläkin salaa peilistä ohi kulkiessani ;)

      Radera
  2. Wow, jag hade oxå fransförlängningar för två år sen o nu saknar jag dem lite! De gör verkligen ens mycket för ens ansikte :) det enda negativa me dem var väl att när man sen to bort dem så var ens egna fransat verkligen int långa länge... Tur att de växer tibaka även om de tar en tid :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, jag vill int ens tänka mig hur futtiga de egna fransarna kommer att se ut när jag nångång ska återgå till dem igen :D Den dagen, den sorgen ;)

      Radera
  3. Aivan ihanat ja sopii sulle todella hyvin! Mulla on välillä kans ikävä näitä..

    SvaraRadera
  4. Kiitos ihana <3 Näihin jää kyllä koukkuun ;)

    SvaraRadera

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3