tisdag 6 september 2011

Dumb or?

Jag är nog inte riktigt klok.Okej, inget nytt med det. Men idag har jag finally överskridit gränsen för vad som är smart och inte. Tror jag.

Redan igår kväll bestämde jag mig för att pina upp mig själv tidigt på morgonen och åka på mitt livs första morgon-spinning-pass, Sats Cycling, med start kl. 7:00. Med andra ord skrällde väckarklockan igång 06:23 och jag strittade upp som en fjäder - nu gäller det att vara snabb. En hastig ansikts- och tandtvätt, några klunkar vatten, på med träningskläderna, sportbagen upp på axeln och ut. Fort, fort skulle det gå så att jag inte bara skulle hinna ändra mig.

Klockan 7:00 trampade jag och 5 andra (inkl. ledaren) tjejer igång våra spinningcyklar och pedade för brinnande livet i 55 minuters tid (okej, kanske 50 minuter är närmare sanningen, för vi tänjde ju också på slutet). Jag blev ganska chockad när jag märkte att svetten verkligen DROPPADE av mig och trots att jag typ varannan minut försökte torka svetten från pannan. Nåja, kanske det var ämnesomsättningen som satte igång? Efter passet  gällde det att duscha hastigt och fixa sig i ordning för skolan som började kl. 9. 
Redan på kvällen hade jag planerat att gå via Citymarket för att hämta ett lyxigt morgonmål, men eftersom Cittaren visade sig öppna först kl. 9 fick jag nöja mig med S-market och en mindre lyxig frukost (vilket främst berodde på att jag blev pihi - vadå jag betalar inte 4€ för fruktsallad!) - drickbar yoghurt och 2 klementiner.

Skoldagen förlöpte okej, förutom på slutet då jag fick en grym huvudvärk. Nästan hemma träffade jag bästaste tjejkompisen som jag hade bjudit över på kaffe. Vi satsade STORT och gick till Kampen och köpte varsin enorm kanelbulle från bageri-pop-up-butiken nära Suomalainen kirjakauppa. Efter 3 muggar kaffe var, den enorma bullen och girl-talk om oplanerade framtidsplaner, sko-förevisning och en ibumax 400mg var huvudvärken försvunnen och humöret betydligt bättre!

 Senare gick vi ännu till Stadium och Stockmann för att kolla utbudet på inne-jumppaskor. Jag mannekängade, hon kollade. På Stockmann testade jag de Nike-skorna som jag tidigare bloggade om och köpte dem faktiskt. Nu skall jag ännu studsa omkring här hemma med dem för att försäkra att jag verkligen skall ha dem - priset var såpass högt att jag inte tänker ha dem i skåpet och samla damm heller!

Annars funderar jag på att göra ett schema över hur jag skall, eller borde, använda min tid effektivt. För tillfället har jag så mycket att göra i diverse kurser att jag knappt har koll på vilka uppgifter som hör till vilken kurs. Kanske ett Excel-schema skulle vara något att satsa på? Problemet är bara att jag först måste lära mig använda Excel..   
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3