tisdag 27 september 2011

Låt bilden tala

Idag tänkte jag ta vägen där staketet är lägst och göra ett inlägg och berätta om min dag med bilder.

Då jag vaknade första gången 07:15 hörde jag hur regnet smattrade mot plåttaket, vilket fick mig att svänga på mig och somna om. En timme senare "lät" vädret betydligt bättre!


Tackvare det otroligt fina vädret bestämde jag mig för att fara på en kort länk á 30min, trots att benen var ganska spagetti efter gårdagens länk (som btw var ca 12km lång - inte 10km som jag trodde..) Kolla dessutom min nostalgiska fotisskjorta som jag hittade i skåpet!


Temperaturen närmade sig +20 - vem skulle tro att det snart är oktober?

..Åå så börjar vi länken nedför björkallén..

Puh, efteråt var det bäst att tänja en aning..


Största orsaken till att jag motionerar är (förutom att man mår bra av det..) självklart att jag då kan äta mer! Här ser ni min super-lunch: stekta tomater + broiler + getost + gurka + sallat + ett rostbröd som agerade crostini + salladssås (apelsinsaft, rypsolja, peppar, salt och honung)


Efter lunchen satte jag mig ute på terassen och fortsatte rensa svampen som vi plockat i flick-svampskogen på söndagen. Höll på att få fnatt med alla trattisar..


Och eftersom jag ville ha någonting gott, men orkade inte baka, klyvde jag några äppel, strödde massor av kanel ovanpå och strödde slutligen margarin-havregryn-blandning ovanpå. Ca 20min i 250 grader et voilá! Detta tillsammans med vaniljglass och en stor kopp kaffe, what else do I need?

Att jag suttit vid datorn, lekt med systersonen och bläddrat kokböcker avslöjar inte bilderna, men det kanske ni kunde räkna ut själva?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3