måndag 26 september 2011

Pitääks sun aina..?

Äärgh, varför ska jag alltid "få fast mig själv" för att göra allt annat än jag planerat? Svag karaktär, oh yes. Tyvärr.

Sov otroligt gott förra natten, trots mitt angst-anfall efter Tapahtui Vegasissa som visades igår på TV. Romantiska komedier med smörigt slut borde bara förbjudas för alla som ens lite är på känsligt humör - vadå vem kan hålla sitt humör i schack när huvudpersonerna först strider och lever ett normalt fejk-äktenskapsliv, men inser i slutet av filmen att de egentligen älskar varann och lovar varandra evig kärlek på en öde sandstrand i solnedgången? Gaaaah!! Inte jag åtminstone.

bilden är lånad
Efter en lazy frukost bestående av kvarg, mysli, äppelmos och röda vinbär nedsköljda av en halv panna kaffe bestämde jag mig för att stick ut för att nosa på det soliga vädret.

Ibland skäms jag riktigt över hur simpel jag är - oftast då det handlar om teknik. Jag känner knappt tills ens hälften av alla fina funktioner som min nya mobiltelefon har och hade inte ens tänkt på att ladda musik på den innan sambon frågade om han fick låna mina hörlurar då han for ut på länk för någon vecka sedan. Efter det laddade jag också upp några låtar på telefonen och for ut på länk med Katy Perry skrålandes i öronen. Snacka om verkligt bra kvalitet på hörlurar måste jag då säga: hörlurarna liksom isolerar allt annat ljud från omgivningen så det enda man hör är låten (vilket jag insåg när jag sprang längs med vägen och blev vettskrämd när en bil körde om mig - jag hade inte hört den över huvudtaget trots att trafiken annars var obefintlig på den sträckan och jag bara borde ha hört den! Kusken måste ha sett road ut..).
Äsh, så mitt skrivande flyter iväg. Märker ni hur okoncentrerad jag är? Anyway sprang jag till mammas jobb och totala sträckan har jag förgäves försökt räkna ut med Google Maps, men utan framgång. Här har vi igen bevis på hur oteknisk jag är.. Men exakt 60 minuter tog det, så ca 10 km blev saldot och ett gott humör tack vare solen och musiken i öronen!
Några exempel på låtar som fick mina steg att flyga vidare:




Nu har jag suttit framför datorn i över 1 timme och försökt renskriva mina anteckningar från föreläsningen om Världens bästa företagshälsovård på fredagen. Och i 1 timme har jag: läst bloggar, letat efter goda recept, lyssnat på musik, kollat min e-post typ 3 gånger - och hör och häpna! Faktiskt börjat renskriva (och åstadkommit 2 hela meningar + rubrik)..

Nu måste jag nog skärpa mig! Vill ändå ännu rekommendera en låt:

3 kommentarer:

  1. Hey, du som springer mycket, ahr du testat använda Runkeeper? Helt genialt program, där du får veta kalorier som du bränt under springningen, du kan skriva in sträckan som du sprang (från en karta ritar du bara in) och så kan du spara dina händelser och kolla framgång. Gratis program och jättebra. Och lätt att använda. Check it out :)

    SvaraRadera
  2. Hejs! Det var roligt att du kom på besök :)
    Kram Heidi (i södis alltså) hehe!

    SvaraRadera
  3. Julia: nåjag, måste direkt skaffa en account på Runkeeper - får se om det sku inspirera mig att springa längre ;)

    Heidi: thii, jag blev så glad när ja såg din bil där breve mammas. Har haft ledsamt efter att ja sluta jobbe :/

    SvaraRadera

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3