onsdag 28 september 2011

oh no..

Ett säkert tecken på att hösten kommit är att alla större köpcentrum försöker göra sig av med förra säsongens produkter och ordnar REA-försäljning i hopp om tomma hyllor inför vinter-kollektionen och julgrejerna..


bilderna är lånade


För en person med svag karaktär, som jag, innebär dessa massiva reklamkampanjer ett stort hål i plånboken och tomt på kontot. Om jag var smart skulle jag läsa marknadsföring vid sidan om mina hälsovårdsstudier för att jag bättre skulle kunna analysera butikernas sneakyga sätt att lura konsumenten (alltså mig) att köpa en produkt för ett "jätte-billigt pris".
Jag gick idag ett varv genom Kampens köpcentrum där det för tillfället pågår Kampituspäivät och köpte två skjortor. Så gick jag till Sokos 3+1-dagar för att hämta "nödvändiga" saker (läs: jag SKULLE hämta tandkräm och dylika hygienprodukter, men kom ut med en papperskass fylld med, jovisst hygienprodukter, men också bl.a. strumpor, en ögonfransböjare..)

Har nu börjat kolla jobb på Mol, både för att jag är orolig för min ekonomi och hur den skall överleva dessa grymma rea-evenemang, men också för att förtjäna mer så att jag med gott samvete kunde köpa mer, thihi!
  
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3