onsdag 16 januari 2013

If you ain´t buying it, then I will

Min lediga dag har jag spenderat hemma, först framför datorn och kaffekoppen, samt senare med dammsugen i högsta hugg. På dagen drog jag ut till stan utan att egentligen veta vad jag skulle göra, men kolla in vilka fynd jag gjorde!

Till först förde jag min gamla Samsung till operatörens butik och bad dem vänligen att skicka iväg telefonen på garantiservice, samt köpte ett skyddsplast till screenen på den nya, vackra vita (som kommer att presenteras snart ;)). Skulle dessutom ha viljat köpa ett fodral till telefonen, men insåg fort att jag nog kommer att få fixa det via någon näthandel; alla butiker är proppfulla med olika accessoarer för Iphone, medan tillägg för de andra märkena lyser med sin frånvaro. Suck.

Efter att ha testat jeans á 19,90€ i H&M, Gina Tricot och Cubus och konstaterat att jeansen på Cubus är de enda som passar min kropp, gick jag in till en guldsmedsaffär i jakt på billiga örhängen. Ut ur den första guldsmedsaffären kom jag med denna i påsen:


En silverring från Kalevala Koru på rea - kunde bara inte motstå! Mer om ringen kan du läsa här. Jag tyckte det måste vara ödet (eller någon annan högre makt) som lagt just EN enda ring i precis min storlek - på rea - i skyltfönstret. Simply couldn´t resist it..

På väg ut ur shoppingcentret stannade jag vid en annan guldsmedsaffär och var mer än nöjd, då jag hittade exakt sådana örhängen (små silverknappar) som jag tänkt mig - på rea de också!


Tämän vapaapäiväni olen viettänyt kotona, ensin dataillen ja myöhemmin imuroiden, sekä kaupungilla kierrellen. Kaupungille lähtiessäni en oikein tiennyt mitä etsisin, mutta onnistuin tekemään jälleen loisto-löytöjä!
Alkajaisiksi marssin puhelinoperaattorilleni, iskin vanhan Samsungini pöytään ja pyysin myyjää lähettämään puhelimeni takuuhuoltoon. Olisin mieluusti ostanut samalla suojuksen uudelle valkoiselle ihanuudelleni (josta on pian tulossa oma esittelynsä ;)), mutta koska puhelinkaupat ovat päättäneet täyttää hyllynsä Iphone-lisukkeilla, jouduin tyytymään pelkkään näytön suojamuoviin.
Seuraavaksi kävin sovittamassa 19,90€ maksavia farkkuja H&M:lla, Cubuksessa ja Gina Tricotilla ja totesin, että ainoastaan Cubuksen farkut sopivat minulle. FIY. 
Farkkukokeilujen jälkeen marssin kultasepänliikkeeseen etsien hopeisia korviksia arkikäyttöön, mutta liikkeestä lähtiessäni muovipussista löytyikin hopeinen Kalevala Korun sormus (josta voit lukea lisää täältä. Mielestäni EI ollut sattumaa, että juuri oikean kokoinen sormus lojuisi näyteikkunassa ja vieläpä alennettuun hintaan! "Vapaapäivän kunniaksi".
Tehdessäni lähtöä kotia kohti pysähdyin vielä toisen kultasepänliikkeen kohdalla ja löysin juuri sitä mitä olin hakenutkin: hopeiset pallokorvikset. 

Diamonds are a girl´s best friend

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3