tisdag 22 januari 2013

Oh my how good it felt

Trots att arbetsdagen drog ut till 10 h längd kände jag på mig att jag behövde röra på mig då jag kom hem, men hade svårt att bestämma mig: ut och promenera, cykla till gymmet eller ut och springa? Att gå ensam är trist. Gymmet borde jag egentligen ha VP ifrån. Joggandet har jag inte kännt ett behov av då det varit så kallt ute och jag tyckt att det räckt med att cykla till och från jobbet.

Efter att ha avverkat 6,08 km på 40 minuter visste jag att jag gjort rätt val; efter en rejäl veckas paus från att jogga (utomhus, inomhus joggade jag senast för 2 dagar sedan) kändes det SÅ bra - som att komma hem - då jag fyllde lungorna med frisk, kylig luft. Spåret kring Kirjurin är härlig: lugn, men ändå så nära centrum. Pure love. Efter joggingen promenerade jag ännu drygt 0,5 km för att varva ned och kände mig - efter en lång paus - euforisk efter att ha sprungit.

jacket Craft tights Nike, hat Haglöfs
Vaikka työpäiväni venyi liki 10 tuntiseksi tunsin poltetta tehdä JOTAKIN päästyäni kotiin ja palloilin valinnanvaran edessä: kävelylle, salille vai juoksulenkille? Yksikseen kävely on tylsää. Salilta olin ajatellut pitää VP:tä. Juokseminen ei ole houkutellut lainkaan kylmyyden takia ja koenkin kärsiväni siitä aivan riittävästi pyörräillessäni töihin ja kotiin.
Hölkyteltyäni 40 minuutissa 6,08 km tiesin tehneeni oikean päätöksen: raitis ulkoilma Kirjurin rauhallisessa ympäristössä teki oloni suorastaan euforiseksi - pitkästä aikaa juoksulenkin jälkeen! Lopuksi kävelin vielä reilun 0,5 km matkan ja hehkuin hyvää fiilistä ja oloa.


Det finns en finsk barnsång som heter Kun karhunpoika sairastaa. Då man känner sig sjuk finns det knappast något härligare än att bli omhändertagen eller hur? Därför passade jag på att smyga till butiken och unna T litet extra ;)

Tiedäthän lastenlaulun Kun karhunpoika sairastaa? Kun tuntee olonsa oikein kolottavaksi, ei tuskin ole mitään niin ihanaa kuin se kun joku oikein pitää huolta sinusta - eikö? Siksi hainkin T:lle jotain vähän ekstraa kaupasta ;)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3