måndag 7 januari 2013

Haha, you won´t believe this one ;)

Med ett brett leende på läpparna tänker jag avslöja följande nyhet för er: jag slog igår ett personligt rekord - i att kolla filmer!

Jag hör till gruppen "kan inte sitta stilla en hel dag"-människor och brukar som bäst sitta med laptopen i famnen, ha telefonen i handen, titta på TV och lyssna på radio på en gång - och det kallar jag "to do nothing". Trots att jag ursprungligen tänkt låta bli att göra några nyårslöften bestämde jag mig för att under år 2013 lära mig att downshifta, ta det lugnt och inte stressa så mycket. Visst gör stress och press gott ibland, men jag tycker det är synd att jag t.ex. inte kan tillåta mig själv att bara slappa en hel söndag (ifall att det känns som att jag vill göra det - det är ju inget måste heller!). 

Efter att ha sovit härligt länge på söndagsmorgonen (berodde visst delvis på att jag varit ute på ett par med söta K) bestämde jag mig för att denna söndag skulle bli en slapp-söndag. Vi började med att kolla en film (oh gosh jag har redan glömt vilken!) sida vid sida på soffan medan jag åt morgonmål. Medan tog T en tupplur drog jag ut och jogga i kölden och ojojoj så skönt det var att komma hem efter mina ca 5 km/30 min, ta en varm dusch och sedan krypa in under täcket och kolla musikalen Hairspray. Efter att ha värmt resterna från gårdagens middag lade vi oss åter på soffan och kollade scifi-filmen Thor (alltså någonting som definitivt inte hör till min favoritgenre, men som var underligt okej), American Pie The Reunion och första delen av Putous som visades på TV på lördagen.

Jag har ärligt talat ALDRIG sett så mycket på TV under en dag som jag gjorde igår, men osch så skönt det egentligen kändes - gotta admit! Utvilad och laddad inför en 6 dagars arbetsvecka, vilken inleds med kvällstur idag - det är vad jag är. Ha en bra måndag!

Still a little sleepy..
Leveä hymy huulillani aion nyt tehdä oikein jymypaljastuksen: eilen tein henkilökohtaisen ennätyksen - leffojen katselussa!
Kuulun kastiin, jota voisi kutsua ikiliikkujaksi: parhaillaan istun läppäri sylissä, TV auki, kännykkä kädessä ja radio päällä ja "rentoudun". Alunperin olit ajatellut, etten tekisi yhtäkään uuden vuoden lupausta, mutta pienen pähkäilyn jälkeen olenkin tullut toisiin ajatuksiin: tavoitteeni vuodelle 2013 voisi hyvinkin olla se, että opettelisin rauhoittumaan. Stressi ja pieni paine tekevät ajoittain itse asiassa hyvää, koska silloin hommat hoituvat, mutta vastapainoksi niille olisi kyllä todella hyvä osata rauhoittua esim. vain syljeskelemään kattoon (jos siltä tuntuu) kokonaisen sunnuntain ajan.
Herätessäni eilen aamulla tooodella pitkien yöunien jälkeen (taisi johtua siitä, että kävin K:n kanssa "parilla" lauantai-iltana - kiitos vielä!) päätin, että tästä sunnuntaista tulee n.s. laiskottelupäivä. Päivä lähtikin käyntiin aamupalan ja leffan (en kuollaksenikaan muista vain minkä..) merkeissä T:n kyljessä sohvalla. Tämän jälkeen suuntasin itse ulos pakkaseen hölkkäilemään T:n ottaessa nokoset ja voi jukranpujut kuinka ihanaa oli käydä n 5 km/30 min lenkin jälkeen kuumassa suihkussa ja sujahtaa peiton alle katsomaan ihanaa musikaali-Hairsprayta. Eilisten jämien lämmityksen jälkeen suuntasin jo takaisin sohvalle kainaloon katsomaan scifi-leffa Thoria (yllättävän hyvä ollakseen scifi-leffa, joista en yleensä perusta pätkän vertaa!), American Pie The Reunioina sekä lauantai-illan Putousta.
En totta puhuakseni KOSKAAN ole katsonut niin paljon TV:tä kuin eilen, mutta kylläpä teki hyvää: täysin levänneenä ja rentoutuneena onkin sitten hyvä aloittaa 6 päivän työviikko. 
Ihanaa maanantaita sinulle! 

2 kommentarer:

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3