torsdag 24 januari 2013

How wonderful life sometimes is..

... especielly when you have a day off ;)

Det visade sig vara lönsamt att göra dendär sjukt långa arbetsdagen förra veckan i och med att den gav mig en ledig dag idag. Kvällsturen igår sög dessutom all energi ur mig då jag mellan klockan 12 och 21:30 enbart hann sitta ned ett par gånger och sprang mellan op-salen och avdelningen X antal gånger, bäddade sängar och kollade sår. Puh. Jag har inte på långa tider varit så trött som när jag cyklade hem igår och orkade knappt fixa mat åt mig. Med sista krafterna lade jag mig på soffan, somnade nästan brevid T och hasade mig sedan till övre våningen. 

Imorse njöt jag därför riktigt extra av att ligga kvar under täcket en stund efter att jag vaknat; tänk så skönt det kan vara att vakna och veta att man inte BEHÖVER stiga upp än?


shirt H&M, jeans Cubus
watch MK, ring Kalevala Koru
På förmiddagen gick jag till centrum för att hämta mitt paket med Redken-produkterna som jag beställde härifrån och skötte litet andra ärenden samtidigt. Bl.a. gick jag via min favorit inredningsbutik Ratsula (klik!) där de säljer bl.a. Marimekko och Lexington. Där stod jag och drägglade över Lexington-grejerna och vred, vände och tittade på skålar, påslakanset och handdukar: vill ha!


Nu sitter jag och vilar en stund efter maten och tänkte så småningom söka mig till gymmet. Imorgon kväll skall jag sedan efter en lång, lång paus ha nattur på jobbet och det känns litet pirrigt det..

Viime viikolla tekemäni älyttömän pitkä työpäivä osoittautui todella hyväksi vedoksi: sain nimittäin siitä hyvästä tämän päivän vapaaksi! Eilispäivän iltavuoro imi minusta viimeisetkin mehut ja olin NIIN väsynyt kun pyöräilin eilen kymmenen aikaan illalla kotiin, etten voinut uskoa sitä todeksi. Kotona väkersin viimeisillä voimillani ruokaa (töissä en ehtinyt kuin syödä seisten lautasellisen salaattia ja pari leipäpalaa sekä viilin klo 12 ja 21.30 välisenä aikana..) lysähdin T:n viereen sohvalle, meinasin nukahtaa, ja raahauduin viimeisillä voimillani yläkertaan nukkumaan.
Aamulla oli ihanaa herätä ja nautiskelin oikein pitkään peiton alla lämmöstä ja totesin, että siinä missä muut nauttivat torkuttelusta, nautin itse siitä kun herään aikaisin mutta tiedän ettei ole pakko vielä nousta ;)
Aamupäivällä kävin postissa hakemassa täältä tilaamani Redkenin-hiustuotteet ja käyskentelin muuten vaan kaupungilla hoitamassa asioita. Kävin m.m. suosikki-sisustuskaupassani Ratsulassa (kilk!) kuolailemassa Marimekon ja erityisesti Lexingtonin tuotteita. Voi kunpa tili pullistelisikin - ryntäisin oitis tyhjentämään pussilakana- ja kippo-kuppi-hyllyt tuolta Lexingtonin osastolta!
 Nyt ajattelin lepäillä hetken ruoan jälkeen ja suunnata sitten salille. Huomen illalla menen pitkästä aikaa töihin yövuoroon - se jos jokin hieman jänskättääkin.. 

downjacket Peak Performance, scarf Mulberry, boots Ugg Australia
Samma dag som jag fick veta om min anställning på sjukhuset (vilken alltså bekräftade min flytt hit till B) sprang jag till Stadium och köpte en dunjacka från Peak Performance. Trots att jackan var dyr har jag under denna vinter varit mer än lycklig att jag köpte den - trots priset eftersom den visat sig vara oslagbar där ute i kylan! Ibland tycks det löna sig att satsa :)

Samana päivänä kun sain tietää saavani työpaikan sairaalasta täältä P:stä (tämä siis varmisti muuttoni tänne lopullisesti) juoksin euforisessa tilassa Stadiumiin ja ostin Peak Performancen untuvatakin. Vaikka hinta ostovaiheessa tuntui suorastaan ryöstöltä olen tänä talvena näin jälkeenpäin kiittänyt itseäni: tämä 90% untuvaa sisältävä takki ei nimittäin päästä minua palelemaan koskaan oli ulkona sitten miten kylmä tahansa! Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa vai miten se meni? )

4 kommentarer:

  1. Mun blogissa olisi sulla haaste, menepäs kurkkaamaan sinne! (:
    Kivaa torstai-iltaa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaa, kiitos! Challenge accepted ;)

      Radera
  2. Vad hände med din varma Henri Lloyd jacka från förra vintern, duger inte den längre? =)

    SvaraRadera
  3. HL var av storlek M och aningen stor, så jag sålde den och köpte Peaken i stället :)

    SvaraRadera

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3