måndag 28 januari 2013

Workout schedule for last week

Jag upplever att jag för tillfället lyckats skapa ett träningsschema som känns bra och som är så mångsidigt att jag orkar hålla på med det. Utöver dessa pass rör jag på mig på jobbet (ortopedisk avdelning på sjukhus) relativt mycket, samt gör olika lyft av patienter, skuffar tunga sjukhussängar etc. Förra veckan vakade jag på jobbet fre-lö + lö-sö, samt styrde nosen hem till huvudstadsregionen på söndagsmorgonen, vilket ledde till att jag inte cyklade arbetsresorna under helgen (vilket jag var SÅ nöjd med - skulle säkert ha trampat i diket på lördagsmorgonen när jag startade hemåt kl 7:20).. Visst ser det ut som om jag rör på mig väldigt mycket, men jag kan garantera att jag idag också lärt mig betydelsen av återhämtning och satsar på att vila ordentligt på kvällarna och rör bara på mig när jag vill det :) 


Monday 22.1 Pilates 45 min + walking 20 min(ish)
Tuesday 23.1 Running 6,08 km + cycling 3 km + 3 km
Wednesday 24.1 Core 30 min + cycling 3 km + 3 km
Thursday 25.1 legs 60 min + walking 20 min(ish)
Friday 26.1 arms 60 min 
Saturday 27.1 running (indoors) 36 min 
Sunday 28.1 lazy walk with the dogs 40 min

12.6.2012 och ägaren av en ny cykel/ja uuden pyörän onnellinen omistaja :)
Tadaa, pitkästä aikaa treenien viikkokatsausta luvassa! Koen, että olen tällä hetkellä onnistunut luomaan sellaisen treenikalenterin joka on tarpeeksi monipuolinen, jotta jaksan noudattaa sitä. Treenit pysyvät viikottain aika samoina, mutta päivät vaihtelevat, koska treenaan fiiliksen mukaan - en minkään suunnitelman. Fiilikseen vaikuttavat m.m. työpäivä: työni on vaihtelevan raskasta ja työhöni kuuluvat m.m. raskaat potilasnostot, sekä sänkyjen työntely ympäriinsä. Viime viikolla valvoin pe-la ja la-su yöt ja sunnuntaiaamusta suuntasin kotiin pk-seudulle, miksei viikonloppuna tullut pyöräiltyä työmatkoja (mikä kyllä olisi ollut aika hasardia ainakin lauantaiaamuna kun lähdin kotia kohti klo 7:20..)
Liikuntaa tulee nähtävästi jonkin verran harrastettua, mutta voin taata, että olen oppinut myös rauhoittumisen merkityksen ja liikunkin vain silloin kun tekee mieli :)


05/2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3