torsdag 26 maj 2011

Sommarlooov!

Jihuu! Äntligen har mitt sommarlov börjat! Hade idag min sista dag på öppen vårds-praktiken på hälsostationen och skall nu njuta av ett förlängt ledigt veckoslut innan jag på måndag klockan 07:45 börjar sommarjobbet - på en annan hälsostation. Nervöst? Ja, men förväntansfullt samtidigt!

 Efter jobbet träffade jag bästaste tjejkompisen stan och agerade som sällskap vid sko- och solkrämköp. Jag var stolt över mig själv som inte köpte NÅGONTING trots att jag tittade på en mängd grejer, bl.a. en söt randig sommarklänning H&M. Vi hade bestämt redan i förväg att vi skulle gå på glass och passade på vid Ingmans kiosk vid tre smeder. Snacka om att bli besviken när jag smakade på min boll med smaken blåbär: glassen hade en kufisk ljuslila färg och smakade essans och absolut inget blåbär. Jag kände mig som ett barn i trotsåldern när jag meddelade direkt efter första skeden att jag vägrar äta mer och tänker gå och köpa en ny. Nåja, jag lät bli och åt lydigt men motvilligt upp min äckel-päckel-smakande skit-dyra glass.

Jacka Henri Lloyd, farkkun Diesel

Solen lyste så härligt över Helsingfors idag att jag ännu ville ta en runda ute och bestämde mig för en spring-länk. Tyvärr kändes mina ben som om de var gjutna i betong efter gårdagens turbo-länk så länken blev ingen succé. Hemma började jag tömma mitt klädskåp och kunde genast konstatera att de två väskorna jag tänkt packa är absolut för små och att det kommer att bli en verklig challenge att få plats för alla saker i dem...

Sommarlovet till ära ville jag belöna mig själv med en lyxig middag och den såg ut såhär:



Lax (stekt i smör, nnnam!), grön sallad (sallat, tomat, riven zucchini + olja från soltorkade tomater) + grynost, stekt zucchini och rester av gårdagens kokta korngryn.

Nu skall jag ännu finslipa mina resväskor, vilka är totalt sprick-färdiga och väger minst 100 ton. Får se hur jag skall orka släpa på dem imorgon i metron...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3