söndag 15 maj 2011

Fiilis dagen efter

Yep, still alive efter gårdagens kraftansträngning - mitt personliga rekord halvmaraton2h 10-15min (hade inget exakt tidtagarur på mig eftersom jag ju hela tiden var osäker om jag över huvudtaget skulle klara av loppet). Underligt smärtfritt kom jag ur sängen i morse och "krämpor" har jag mest mellan skulderbladen och litet småkänningar i lungorna. Men fortfarande är jag lika stolt och nöjd över min prestation! Nu skall jag ta det lugnt ett par dagar och låta kroppen återhämta sig ordentligt.

Efter en lugn frukost bestående av naturell yoghurt-kvarg-blandning, havre-kli-blandning, solrosfrön, röda vinbär, kiwi och honung åkte jag med min syster på Mannerheims barnskyddsförbunds kirppis för barnsaker för att försöka bli av med ens någonting av alla barnkläder som syrran har i skåpet.. Snacka om min förvåning när jag fyndade någonting där, på ett loppis för barngrejer: en SVEA-huppare, perfekt för hemma och lenkkibruk!

Aijo! Och för att inte glömma måste jag ju plita in en bild på det som definitivt förgyllde min dag igår (vadå kunde inte tro att dagen kunde bli bättre efter att ha orkat springa dryga 20km): jag slapp äntligen ut och åka motorcykel! Jag har senast fått sitta bak på som 14-åring och då på mopo. I can only tell you one thing: dethär var 1000 gånger tuffare!

Sambon, jag och Osku - Team Bikermice
Ljudet, farten, vinden - det kändes otroligt befriande att få susa fram längs med vägarna och bara njuta. Jag vet inte hur dethär veckoslutet skall kunna bli ännu bättre än vad det redan är - möjligen om Finland slår Sverige i kväll i ishockey 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3