måndag 30 maj 2011

Första dagen i bagaget

Check! Första dagen på mottagningen är avklarad. Mitt huvud, eller snarare dess insida, är en enda röra som antagligen påminner om någonting som körts av och an i en köttkvarn.. Nå, jag är optimistisk och räknar med att jag skall lära mig ens någonting under de återstående 2½ månaderna.. Hihi!

Efter jobbet åkte jag snålskjuts hem med mamma och fick äntligen i mig dagens kaffedos - klockan 16:30! Betydligt senare än vad jag är van med, men det är väl bara att vänja sin kropp till en annorlunda kaffe-dygnsrytm än jag har i stan.

Mat, mat och mat, samt ett par ursnygga farkkushorts och en svart bikini ställde jag bak i bilen när vi äntligen styrde bilnosen hemåt. Puh så slut jag var, trots att jag egentligen bara suttit stilla framför datorn på jobbet hela dagen och gått litet i samband med lugn shopping med mamma. Jag misstänker att mitt hjärnkontor blivit överbelastat av all ny info som jag fått idag, men att tröttheten råddat bort sig i kroppen och spritt sig i orket i stället för hjärnan. Det är en helt ny känsla för mig att vara utmattad utan någong som helst fysisk ansträning. Visserligen har jag en gnagande känsla som påminner om nalkande flunsa i kroppen och det pärtar mig - kan inte flunsan då bryta ut så att jag kan tillfriskna rejält eller måste den hela tiden hänga på sådär litet och störande?? Börjar tröttna på det så småningom, eftersom jag varken har ork för att vara pigg och kry eller träna ordentliget.

Bäst att bege sig via duschen i säng - arbetsdag nr. 2 börjar ju snart!

2 kommentarer:

  1. De e just den där tröttheten som e de värsta med att gå på jobb. Man e så slut o så blir man lätt inne istället för att gå ut o röra på sig...

    SvaraRadera
  2. No shit. Fattar int hur jag ska orka springa under hela sommaren när ja e såhär mörbultad efter jobbe - fastän ja bara typ sitter framför datan å talar i telefon. De överraskar mig verkligen hur stor del av vården sköts utan att röra patienten :o

    SvaraRadera

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3