måndag 9 maj 2011

Jag vet vad jag vill!

Nåjah, så inledde jag igen en ny praktik: öppenvård på en hälsostation. Idag ackompanjerade jag den jourerande hälsovårdaren, vilket innebar att vi tog emot akuta fall på löpande band. Spola öron, titta i öron och plåstra och klistra blev dagens arbetsinsats för min del och ju mer jag fick göra, desto säkrare blev jag på en sak: dethär är precis det jag vill göra som stor. Jaja, kanske det är litet tidigt att säga det efter första dagen, men i och med att mitt sommarjobb kommer att innebära liknande uppgifter är det ju ändå positivt att jag tillsvidare gillar det ;)

T-skjorta Zara, byxor Pieces, klocka Michael Kors


Efter arbetsdagen var det dags för en privat konsert - eller i alla fall kändes det så när något finskt band spelade för fullt Europa-dagen till ära på ett torg helt här i närheten. Eftersom jag inte råkar vara ett större fan av finsk musik bestämde jag mig för att sticka ut och njuta av det soliga vädret. Tyvärr fortsätter mina lung-krämpor, så jag får tillsvidare nöja mig med att promenera.. Lever i hoppet att symptomen snart försvinner så att jag kan börja löpa igen. En man i medelåldern avled ju under veckoslutets HCR och det fungerar som en verklig varningsklocka för mig: man får inte anstränga sig om det känns illa och skall sakta ned takten DIREKT om det börjar kännas konstigt medan man springer/går. Läs och lär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3