tisdag 24 maj 2011

Kiire jatkuu

Trots att det är tisdag enligt kalendern tycktes helsingforsarna vara lika sjuka idag som igår, då de flesta lider av måndagssjukan. EKG:n (hjärtfilmer), könssjukdomar och flunsor såg till att vi knappt hann på lunchpaus med handledaren, men på eftermiddagen lugnade sig situationen en aning och vi kunde pusta ut. 

Min snälla handledare lät mig gå klockan 15, så jag hann hem via och tanka i mig både kaffe och Jonagold-äppel innan det blev dags för dagens hurtbullepoängs samlande: BodyCombat 55 min. Jag kan bara inte förstå hur jag kan få en sån njutning av att pina mig själv: svetten droppade ur pannan när jag böjde mig framåt i slutet av passet och efteråt när jag gick förbi en spegel och slängde en snabb blick kunde jag bara le åt mig själv eftersom jag i det närmaste såg ut som en dränkt katt!

Oj så stolt jag är över mig själv och middagens som jag fixade: fullkornsspagetti med bolognesesås gjord på mörk sojakross + morotskuber, varm zucchini och tomat med fetaost. Vanligtvis fixar jag liknande mat när jag lagar mat för två, men då måltiden bara gäller mig brukar jag oftast gegga ihop någonting som faktiskt i min systers kokbok för hundar kallas hundmat.. Det känns så onödigt att anstränga sig för att laga någonting gott och fint när man ändå skall äta det ensam. Yep, jag erkänner: det är sällan jag tycker det jag fixat ihop åt mig verkligen smakar gott, men det kör sin sak och fyller magen.


Funderade på att försöka gå och lägga mig litet tidigare idag bara för att det är så skönt att sova. Men får se hur det blir; oftast då jag planerat i förväg att somna tidigt går det tvärtom och jag vaknar dubbelt längre än vanligt.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3