söndag 8 maj 2011

Another weekend, check!

Varför skall tiden alltid gå så fort när det är som allra roligast? Igen sitter jag här på soffan, har hängt upp mitt nytvättade byk och tittar på Helppo Elämä - firar alltså en typisk söndagkväll.

På lördagen var vi på födiskalas hos Emma och bestämde oss ex tempore för att sticka iväg till den lokala krogen och pimpla litet vin medan pojkarna tittade på ishockeymathcen på TV. Efter x antal glas vin och en lam hockeymatch var det dags att hit the dancefloor och gud så roligt det var! Jag oroar mig tidvis över att jag redan blivit så gammal att jag inte mer orkar/vill/kan festa, men med ömma röda fötter som slutresultat efter en massa dansande slopar jag misstankarna galant! Det är en underbar känsla när man står på dansgolvet med kompisarna, hör en bra låt ur högtalarna och känner hur hela kroppen blir vild och bara ber om att få dansa loss och röra på sig - och man ger sin tillåtelse åt kroppen att göra det.

Idag firade vi morsdag hos föräldrarna tillsammans med hela familjen runt middagsbordet. Senare kom ännu mina morföräldrar och kusiner på kaffe. Eftersom nattsömnen blev kort har denhär dagen gått som i dvala, men för en gångs skull har jag NÄSTAN haft en gör-ingenting-dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3