onsdag 25 maj 2011

Rrrennosti mennään

Jes, det är redan onsdag, vilket betyder att halva veckan är avklarad och veckoslutet snart är här! På jobbet fick jag ta emot patienter själv (i stället för att sitta brevid och observera, vilket jag gjorde i början) och tyckte att det gick helt okej, fastän jag ju fortfarande är orutinerad ochs grön som en nypotatis under marken när det gäller att ställa rätt frågor och diagnoser ;) hihi.

Efter dagens kaffe-tankning bestämde jag mig för att bege mig ut i friska luften. Jag har en underlig känsla i fotbottnen - som om de värkte och är ömma vid trampdynorna, men ändå inte gör det - vilket min handledare misstänkte kunde vara en inflammation. Och vad hjälper mot det? Vila. Vad orsakar sådant? Dåliga skor som jag dagligen går med till (och oftast också från) jobbet + på stan/till och från gymmet etc.
Nåja however tillbaks till min ut-i-friska-luften-stund blev en härlig springlänk på 45 minuter längs med stranden. Visserligen måste jag erkänna att jag närapå avskyr att springa så att rutten blir tur-retur, men eftersom jag föredrar det framom att springa längs med gatorna blev rutten den gamla vanliga: först till Sandudd, så mot Mejlans och ända till Fölisöns vägskäl och sedan tillbaks längs stranden och runt Sandudds begravningsplan hem. Trots den kalla vinden rann svetten i pannan på mig och endorfinerna sprutade. Gud så skönt det är att springa!

Hemma fick jag en grym inspiration att fixa en ordentlig middag åt mig, bl.a. eftersom jag öppet berättade på jobbet om hur fantasilös min matlagning-för-en-person oftast är (läs: wokgrönsaker + champinjon/sojakross, grynost och knäckebröd).






Voilá! Grön sallad (sallat, gurka, tomat, avokado), kokta morötter + majs, stekt lax samt hela korngryn och dillsås, vilken inte hann med på bilden eftersom hungern var enorm i fotoskedet, - och en jäääääkla stolt kock! Och var inte oroliga över portionsstorleken - jag blev så ivrig med att skära sallad att all lax inte fick plats på tallriken på en gång, utan var tvungen att käka en del av salladen först för att få resten av laxen med.

Ikväll måste jag ännu skriva en skoluppgift, så nu är det bäst att sätta igång om jag skall hinna bli färdig före midnatt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3