torsdag 19 maj 2011

It´s eeeeasy, like a thursday

Tyvärr verkar det som om alla stannat hemma me sina krämpor idag också, så vi hade typ inga patienter alls = trist. Dessutom har dethär höst-aktiga kakka-vädret dragit ner på mitt humör som kosvansen idag och har ytterligare bidragit till att min dag har kännts blä.

Men så när arbetsdagen äntligen var förbi slapp jag hem och koka kaffe, vilket btw har blivit min absoluta höjdpunkt för dagen nu för tiden! Att få sätta sig vid köksbordet, ögna igenom dagens post (tyvärr bestående mest av räkningar..), knäppa på laptopen och checka vad som hänt under dagen i sällskap av en mega-stor kopp nybryggt kaffe är så avslappnande och riktig me-quality-time att ni inte ens anar. Tänk hur lycklig och nöjd man kan bli över så små, vardagliga ting!

På kvällen for jag till gymmet för att testa ett nytt pass: BodyBalance. Under passets 55 minuter stretchade vi, gjorde litet yoga-rörelser och litet magmuskelövningar. Jag, som i normala fall älskar att pina mig själv när det handlar om idrott, blev positivt överraskad över hur skönt det var att för en gångs skull bara stretcha. Mina rygg- och armmuskler är fortfarande mos efter tisdagens BodyCombat.

Hemma stampad jag igång dammsugen och städade hela bostaden. Eftersom jag älskar att gå barfota inomhus, men samtidigt avskyr smulor var jag illa tvungen att åtgärda allt rosk som vi hade på golvet, eftersom diverse småskräp fastnade under fötterna var man än rörde sig i bostaden. Ush! Nu tycker jag att jag samlat tillräckligt med hurtbulle-poäng för idag och ska nu med gott samvete bänka mig framför tv:n en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3