onsdag 18 maj 2011

Spara pengar - köp det nödvändiga!

Ugh, som tur är det redan onsdag. Imorse var jag, som normalt är pigg som en lärka på morgonen, färdig att göra vad som helst för att få stanna kvar på loftet och sova några timmar till.

Arbetsdagen var ovanligt lugn, vilket gjorde att en förlöpte väldigt långsamt. En injektion, omplåstrande och en hjärtfilm stod på schemat utöver en hel del skitpratande med en arbetskompis.

På kvällen träffade jag bästaste tjejkompisen på stan för att gå och köpa nödvändiga saker som man i vanliga fall inte kommer ihåg att köpa - alltså underkläder.

 
Skjorta Zara, byxor Diesel
Vi gick längs med Alexandersgatan och fyndade precis det vi skulle. Jag insisterade att gå via Stocka eftersom jag läst nånstans att de hade 20% rea på endel produkter (kom tyvärr inte ihåg på vad, men vadå rea är alltid rea). Gissa bara hurdana fynd vi gjorde där: varsitt paraply och jag hittade en supersuper-snygg halsduk - med 20% rabatt! Och också om dehär sakerna nu inte stod på inköpslistan hör de absolut ändå till nödvändiga inköp och kunde därför köpas med gott samvete ;)

Nu sitter jag nöjd över mina inköp och med magen fylld av champinjon-wok och funderar på att så småningom gå i duschen. Dethär har varit en skön dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3