måndag 2 maj 2011

Måndag efter valborg

Huh-huh är allt jag kan säga efter att denna måndag-efter-valborgsfirande nästan är avklarad. Fastän jag firade relativt lugnt och inte hade nån form av krabbis var jag MEGA-trött hela gårdagen (berodde nog mest på min ca 4h nattsömn). Gick och lade mig redan före kl. 23 och somnade direkt, men ändå kändes det som om kroppen, speciellt hjärnan, var inlindad i cement.
Som tur är psykpraktiken inte speciellt krävande, så jag ägnade hela arbetsdagen till att läsa tidningar, dricka vatten och tala skit med både patienterna och personalen. Fastän jag inte skulle ha trott det i början, insåg jag idag att jag nog innerst inne kommer att sakna avdelningen när jag efter denhär veckan skall sluta min karriär där. Även om jag inte tror att jag skulle kunna jobba på heltid på en psyk-avdelning, kan jag nog NÄSTAN tänka mig att "keikkailee" på en sådan nångång. Hör och häpna!

Och i och med att det är måndag innebär det också piloxing-pass. Jag är så "från och till" om jag nu skall bli sjuk eller inte, men bestämde mig ändå för att åka till gymmet och pröva hur det kändes och vid behov avbryta passet. Nåja, visst kändes det att min kropp inte är riktigt i skick, eftersom hoppen gjorde litet illa, men jag försökte ta det litet lugnare. Jag skule absolut inte vilja bli sjuk nu (igen), men har ingen lust att sitta stilla i flera veckor (då skulle jag åtmnstone inte överanstränga mig och bli sjuk p.g.a. det). Men hur skall jag få reda på om min kropp nu har tänkt bli sjuk eller inte?

Till middag fixade jag riktig comfort-hemmamat: risotto. Gott, enkelt att laga och relativt lätt (om man gör som jag och skippar parmesanen) också - och enkelt att variera! Jag vill absolut tipsa er om att blanda litet grön pesto i risotto - det gör susen! Fast noggrannare eftertänkt måste jag konstatera att pesto ju nog passar till det mesta. Dessutom känns det "finare" att piffa upp sin mat med pesto i stället för ketchup. It´s all about the feeling :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3